برگزاری پنجمین جلسه کافه کتاب دانشکده کشاورزی به صورت حضوری

۰۲ آذر ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۲ کد : ۱۵۷۰۲ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۶۰۷

پنجمین جلسه کافه کتاب دانشکده کشاورزی روز دوشنبه 1400/09/01 مصادف با آخرین روز هفته کتاب و کتابخوانی، ساعت 12 به صورت حضوری با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در محل آمفی تأتر دانشکده کشاورزی برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور گرم اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشکده برگزار گردید، کتاب آرامش تألیف آلن دوباتن ترجمه محمد کریمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت . در آغاز آقای دکتر شهیدی ضمن خیر مقدم به حاضرین به معرفی اجمالی کتاب پرداختند و در ادامه خانم مهندس خیریه به عنوان سخنران ویژه این جلسه  به طور کامل و مفصل و با بیانی شیوا به نقد و بررسی و توضیح نکات مهم این کتاب پرداختند.

در این کتاب ابتدا آرامش و آشفتگی‌های آن را در سه فضای روزمره و پرکاربرد بررسی می‌کند: روابط – افراد دیگر – کار. و اینگونه به مخاطب امکان می‌دهد برخوردها، دل مشغولی‌ها و اضطراب‌های خود را در این سه سطح اجتماعی بررسی و بازبینی کند.

در بخش پایانی کتاب به سرچشمه‌های آرامش اشاره شده که شامل پنج بخش است: نگاه / صدا / مکان / زمان / لمس. که هر یک در جایگاه خود با آفرینش تصاویر و معماری، موسیقی، تاریخ و آغوشی انسانی می‌تواند پلی به سوی آرامش باشند.

در نهایت اگرچه دستیابی به آرامش در این منظومه پراضطراب دشوار، اما شدنی است. کافی است دمی به عظمت این جهان بیندیشیم و دریابیم این چرخ بی‌حضور ما نیز کماکان خواهد چرخید پس این چند روزه عمر را به خوشی و آسایش باید گذراند.

آلن دوباتن نویسنده این کتاب خود فلسفه خوانده و مؤسس مدرسه زندگی است و تمام هم و غمش نوشتن و سخن گفتن از بزرگان و استفاده از آن در زندگی است.از وی کتابهای زیادی به فارسی ترجمه شده است که از آن میان می توان به تسلی بخش های فلسفه و اضطراب منزلت اشاره کرد که به آرامش هم ربط دارد .

در پایان این جلسه از اعضای فعال کتابخانه، در بخش اعضای هیأت علمی آقای دکتر مسلم رستم پور عضو هیأت علمی گروه مرتع و آبخیزداری، در بخش کارکنان آقای مهندس یاسین هلال بیگی و در بخش دانشجویان، آقای محمد اشرف نورزی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد بیماری شناسی گیاهی تقدیر به عمل آمد.

آخرین ویرایش۰۲ آذر ۱۴۰۰