برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد رجعت و تدفین شهدای گمنام پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۷ کد : ۲۳۰۳۱ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۲۰۶

در آستانه سال جدید و مقارن با اعیاد پر فیض و برکت شعبانیه، مراسم گرامیداشت سالگرد رجعت و تدفین شهدای گمنام پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست به همراه غباروبی و گلباران مزار مطهر شهدا روز یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ پس اقامه نماز ظهر با حضور هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان این مجموعه در فضایی پر فیض و معنوی برگزار گردید.

 در آغاز این مراسم پس از تلاوت کلام الله مجید، حجت الاسلام قدمگاهی ضمن اشاره به حدیثی نورانی از امام هادی علیه السلام که فرمودند: " الدُّنْیَا سُوقٌ‏ رَبِحَ فِیهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُون دنیا بازاری است که گروهی در آن سود می‌برند و گروهی دیگر زیان می‌بینند"، بیان داشتند که تشبیه دنیا به بازار و محل سود و زیان تشبیهی است که برای همه قابل لمس است؛ زیرا کسی نیست که در عمر چندین ساله خود راهش به بازار نیفتاده است و کالایی خرید و فروش نکرده باشد. از طرف دیگر بسیار اتفاق می‌افتد که انسان در خرید و فروش ضرر کرده باشد و از زیان پیش‌آمده ناراحت شده باشد. در این حدیث شریف امام هادی علیه‌السلام ما را متوجه به بازاری می‌کنند که همه انسان‌ها بی آنکه بدانند، در آن بازار مشغول فعالیت هستند؛ بازاری عمومی به نام دنیا! شهدا نیز نمونه کامل انسانهایی بودند که خوشی های زودگذر و فانی این دنیا را به سعادت و عاقبت بخیری آخرت معامله نکردند و ما نیز باید سعی کنیم تا با الگو قراردادن شهدا هر روزمان پربارتر از روز قبل باشد چرا که روزهای عمر سپری می شوند و هیچ بازگشتی در آن وجود ندارد.

در پایان ایشان ضمن بیان خواسته جمع کثیری از دانشجویان پردیس مبنی بر ساخت بنای یادبود شهدا در پردیس از مسئولین در خواست نمودند که این مهم را در اولویت قرار دهند. 

 

 

آخرین ویرایش۱۵ اسفند ۱۴۰۱