آخرین جلسه شورای پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۹ کد : ۲۳۱۴۶ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۴۹۴

آخرین جلسه شورای پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست روز دوشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ساعت ۱۰ در دفتر ریاست پردیس برگزار گردید.

در آغاز جلسه دکتر جهانی رئیس پردیس ضمن گرامیداشت روز شهدا ، از گروههای مهندسی علوم دامی و علوم و مهندسی آب به خاطر برگزاری دو همایش ملی و بین المللی تقدیر و تشکر کردند. در ادامه از زحمات صادقانه و مثمر ثمر دکتر امینی فرد در زمان تصدی مدیریت گروه گیاهپزشکی و علوم باغبانی و خدمات چشمگیر ایشان در نهالستان پردیس تشکر و قدردانی کردند و با تبریک و تشکر از دکتر نوعی برای قبول سمت گروه گیاهپزشکی و علوم باغبانی برای ایشان آرزوی موفقیت و تندرستی نمودند. همچنین با توجه به برگزاری مراسم روز درختکاری پردیس در روز شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ از زحمات دکتر افخم شعرا و دکتر رضایی جهت هماهنگی های لازم با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی تشکر و قدردانی نمودند.

سپس دکتر امینی فرد گزارش کوتاهی از دوره دوساله خدمتشان به عنوان مدیر گروه گیاهپزشکی و علوم باغبانی ارائه دادندو بیان داشتند که از سال ۹۹ در این گروه آموزشی، فعالیتها حول سه محور اهداف آموزشی، پژوهشی و اداری و مالی برنامه ریزی و به مرحله اجرا در آمده است.در بخش آموزشی پذیرش دانشجو در رشته جدید با عنوان درختان میوه در مقطع کارشناسی ارشد از سال۱۴۰۰، پیگیری راه اندازی رشته دکترای بیماری شناسی گیاهی به صورت طرح تعاون با دانشگاه لرستان و دکترای گیاهان دارویی از طریق طرح تعاون و تهیه طرح توجیهی راه اندازی رشته حشره شناسی در مقطع کارشناسی ارشد از اهم فعالیتهای انجام شده بوده است.

در بخش پژوهشی به برگزاری نخستین همایش ملی فناوری تولید و پس از برداشت گیاهان باغی در خرداد ماه ۱۴۰۱ که با استقبال زیادی روبه رو شد و همچنین مشارکت فعال دربرگزاری جشنواره ملی زعفران می توان اشاره کرد. در حوزه اداری و مالی در سال ۱۴۰۰ علیرغم تمامی مشکلات مالی برای آزمایشگاههای این گروه ۷ دستگاه به روز و جدید به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شد. همچینین پیگیری و تأمین اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان برای احیای نهالستان و اختصاص آن به واحدهای عملی گروه باغبانی و مشارکت فعال در کمیته نظارت باغات از دیگر فعالیتهای مهم این گروه بوده است.

در ادامه جلسه دکتر محمودی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی پردیس به بررسی موارد مهم آموزشی، بررسی پروپوزالها، درخواستهای گروههای آموزشی و دانشجویان پرداختند.

در حوزه پژوهشی نیز اختتام طرح پژوهشی دکتر رستم پور، بررسی تعرفه های آزمایشگاههای گروه مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی و بررسی آیین نامه های تدوین شده توسط مسئول کتابخانه از مواردی بود که دکتر غیاثی مسئول امور پژوهشی پردیس به آن اشاره داشتند.

در پایان دکتر نوعی مسئول هسته کارآفرینی موارد مربوط به این حوزه را اطلاع رسانی کردند.

آخرین ویرایش۲۳ اسفند ۱۴۰۱