مراسم دید و بازدید نوروزی پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۳ کد : ۲۳۲۷۸ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۳۲۵

مراسم دید و بازدید نوروزی و تجدید میثاق با شهدا با حضور اعضای هیأت علمی و کارکنان پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست همزمان با اولین روز کاری سال جدید روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ در صحن مسجد حضرت ولی عصر (عج) و درجوار مزار مطهر شهدای گمنام پردیس برگزار شد.

در آغاز این مراسم پس از تلاوت کلام الله مجید، دکتر حسینی واشان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را تبریک عرض نموده و باتوجه به نامگذاری سال ۱۴۰۲به سال "مهار تورم و رشد تولید"، بر تولید و پیشرفت در حوزه کشاورزی و صنعت پرورش دام و طیور تأکید نمودند.

سپس دکتر جهانی رئیس پردیس ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان، تشکر از دکتر حسینی واشان و خیر مقدم و تشکر از تشریف فرمایی دکتر لامعی ریاست دانشگاه بیرجند، ابراز امیدواری کردند که انشاءالله در سال ۱۴۰۲ با توجه به تخصیص بودجه کافی به دانشگاه بیرجند، به مجموعه پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست یک نگاه ویژه شود و بتوانیم با وفاق و همدلی همه همکاران بزرگوار این مجموعه، شاهد ارتقای کمی و کیفی در بخشهای آموزشی، پژوهشی، عمرانی، فرهنگی، تجهیز آزمایشگاهها و بروزرسانی وسایل آزمایشگاهها که از امور ضروری و مهم این مجموعه است باشیم. همچنین ایشان خاطر نشان کردند که انشاءالله اقدامات لازم جهت  فضاسازی مزار شهدای گمنام و مسجد پردیس صورت بگیرد تا همگام با سایر فضاهای دانشگاه، شاهد ارتقای پردیس کشاورزی نیز باشیم.

در ادامه دکتر لامعی ریاست دانشگاه بیرجند ضمن تبریک بهار طبیعت که بهار جسم است و بهار قرآن و ماه ضیافت الهی که بهار روح است و روان وتشکر ویژه از دکتر جهانی رئیس پردیس به دلیل حضور فعال ایشان در تمامی مراسم دانشگاه و آرزوی توفیق و تندرستی برای ایشان، بیان داشتند که برای کلیه همکاران ارجمند این مجموعه نیزصحت و تندرستی و موفقیت همراه با تنعم آرزومندیم. یاد شهدای انقلاب و شهدای گمنام پردیس و امام راحل را گرامی می داریم و برای همه دولتمردان توفیق روزافزون آرزومندیم. سپس ایشان افزودند برنامه‌های راهبردی متعددی در سال گذشته دنبال شد و براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع اقتصاد در ۱۲ سال گذشته، مدیریت دانشگاه را برآن داشت تا برای ایجاد تحول در راه افزایش بوجه دانشگاه حرکت نماییم. دکتر لامعی به مقایسه بودجه دانشگاه با سال‌های گذشته پرداخت و تأکید کرد: بودجه دانشگاه در بین دانشگاه‌های سطح ۲ و دانشگاه‌های گروه ج در سالهای گذشته در کمترین اعتبار و کمترین تخصیص قرار داشت و برای اولین بار با هماهنگی های انجام شده با ریاست محترم جمهوری و سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی بودجه دانشگاه بیرجند در صدر ردیف بودجه دانشگاه‌های سطح ۲ و گروه ج قرار گرفت. وی به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای بودجه دانشگاه نسبت به سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برای حوزه مقاوم سازی نیز بودجه‌ای قابل ملاحظه‌ای دریافت شد که امیدواریم شاهد تحول در پروژه های عمرانی دانشگاه باشیم. دکتر لامعی با اعلام اینکه دانشگاه بیرجند جز معدود دستگاه‌هایی است که تمام مبلغ مصوب از سفر اول ریاست محترم جمهوری به استان را جذب کرده است افزود: با پیگیری انجام شده در سفر دوم ریاست محترم جمهوری به استان برای پروژه‌های عمرانی بالای ۵۰ درصد و تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه نیز بودجه تخصیص خواهد یافت. رئیس دانشگاه بیرجند به اقدامات انجام شده برای تفکیک اسناد شهرک فرهیختگان از اراضی دانشگاه بیرجند اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و اداری و مالی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است. وی جذب دانشجوی بین الملل را یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی دانشگاه برشمرد و بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۰ دانشجوی بین الملل حضور داشتند که با برنامه ریزی انجام شده برای تبدیل دانشگاه بیرجند به قطب بین الملی شرق کشور در حال حاضر ۵۸۶ دانشجوی بین الملل در دانشگاه مشغول تحصیل هستند. ایشان همچنین بیان داشتند در خصوص پردیس کشاورزی نیز اختصاص بودجه به شرکتهای دانش بنیان و پهنه علم وفناوری دره امیریه از مواردی است که مورد توجه دانشگاه بوده است. در پایان ایشان ابراز امیدواری کردند که درسایه همراهی، همیاری و همدلی خانواده معزز دانشگاه بتوانیم جایگاه دانشگاه بیرجند را به جایگاهی شایسته و بایسته که در خور دانشگاه است برسانیم.

آخرین ویرایش۱۵ فروردین ۱۴۰۲