آغاز عملیات اجرایی پهنه علم و فناوری (باغستان محصولات راهبردی دانشگاه بیرجند)

۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۷ کد : ۹۴۹۵ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۸۲۱
در اولین روز هفته دولت، مراسم آغاز عملیات اجرایی پهنه علم و فناوری(دره امیریه) دانشگاه بیرجند با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر ناصر خوش‌خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، اعضای شورای دانشگاه بیرجند، جمعی از مدیران و رؤسای دانشگاه بیرجند در محل پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه برگزار شد.

در اولین روز هفته دولت، مراسم آغاز عملیات اجرایی پهنه علم و فناوری(دره امیریه) دانشگاه بیرجند با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر ناصر خوش‌خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، اعضای شورای دانشگاه بیرجند، جمعی از مدیران و رؤسای دانشگاه بیرجند در محل پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه برگزار شد.
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: دانشگاه بیرجند از مراکز آموزشی با سابقه ۴۳ ساله است که سه شعار کلیدی دانشگاه جامعه محور، مهارت آموز و کارآفرین را سرلوحه کار خود دارد که درحقیقت آموزش عالی می‌تواند برای این سه بعد مثمرثمر باشد.
دکتر خامسان ضمن اشاره به داشتن نیروی انسانی غنی گفت: با داشتن بیش از 70 نفر متخصص گنجینه غنی نیروی انسانی را در اختیار داریم  و با وجود میزان آب و زمین کافی سعی در جهت یکپارچه کردن آنها از این طریق را داریم.
دکتر خامسان یادآور شد: ایجاد پهنه (دره) علم و فناوری کشاورزی و دامپروری امیریه با تلفیق ایده های مراکز رشد و پارک علم و فناوری ، تجاری سازی و ایجاد بازار در راستای سند چشم انداز ۱۴۰۴ دانشگاه بیرجند است.
وی افزود: ایجاد یک صنعت اشتغال‌زا و متناسب با نیاز اجتماعی روز و توجه به دانشجو به عنوان سرمایه اساسی در رشد و توسعه دانش بنیان از مزایای این طرح است.

 

آخرین ویرایش۰۴ شهریور ۱۳۹۹