ثبت نام دانشجویان غیر ایرانی جدید الورود برای نیم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹

۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۹ کد : ۱۰۴۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۴۱

بر اساس تصمیم معاونت آموزشی دانشگاه بیرجند با توجه به شیوع کرونا، نیم سال تحصیلی 1399-1400 به صورت مجازی برگزار میشود. متقاضیان تحصیل در دانشگاه بیرجند از کشور افغانستان نیز مانند سالهای گذشته از چند ماه قبل از شروع نیم سال اول تحصیلی، اقدام به ارسال درخواست کردند. از میان 120 نفر از متقاضیانی که درخواست ادامه تحصیل در دانشگاه بیرجند داشتند، پس از دریافت مدارک و بررسی صلاحیت علمی آنها، 60 نفر موفق به دریافت پذیرش شدند. 

بر طبق مراحلی که باید طی شود، در ابتدا، متقاضیان درخواست خود را در سامانه های دانشگاه بیرجند و سامانه پذیرش دانشجوی غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان ثبت میکنند. پس از ارسال مدارک علمی و رزومه متقاضیان به گروه های آموزشی مربوطه، این مدارک به لحاظ صلاحیت علمی مورد بررسی قرار میگیرند. نتیجه بررسی ها در کمتر از یک ماه به دست دفتر بین الملل میرسد که به محض دریافت نتایج، جهت ثبت نام این متقاضیان و دریافت کارت دانشجویی هماهنگی های لازم با آموزش دانشگاه صورت میپذیرد. 

هم اکنون دانشجویان اتباع در رشته های مختلفی همچون مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، شیمی، فیزیک، علوم سیاسی، علوم اجتماعی و .... در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل میباشند. 

 

آخرین ویرایش۱۱ آبان ۱۳۹۹