هشتمین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

۰۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۴ کد : ۱۲۱۵۶ اخبار اخبار برگزیده آخرین اخبار
تعداد بازدید:۴۹۱
هشتمین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران ۲۴و۲۵ اسفند ماه ۹۹ برای دومین بار به میزبانی دانشگاه بیرجند به صورت مجازی برگزار می‌شود.
هشتمین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران در دانشگاه بیرجند برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر آقا ابراهیمی دبیر کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران ضمن اشاره ارسال قریب به 100 مقاله در سطح بالا از دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر در کشور به دبیرخانه دائمی این کنفرانس گفت: برآنیم تا با بسترسازی مناسب در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی، بتوانیم شرایط حضور عموم را در این رویداد علمی برای فرهنگ سازی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم کنیم.    
وی سیاست گذاری و مدیریت انرژی‌های تجدید پذیر و توسعه پایدار، تولید انرژی الکترونیکی بادی، پیش بینی سرعت باد و نقشه‌های باد، اثرات متقابل سیستم‌های قدرت و منابع تولید پراکنده، انرژی‌های خورشیدی، زیست توده و سوخت‌های بیولوژیکی، منابع تولید پراکنده در بازار برق، کنترل و حفاظت تولید پراکنده، انرژی‌های اقیانوسی و جزر ومد و امواج و روش‌های ذخیره سازی انرژی را از جمله محور‌های هشتمین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران عنوان کرد.      
آقا ابراهیمی گرمایش زمین، به هم خوردن الگوی بارش، ذوب شدن یخ‌های قطب و سیبری، بالا آمدن سطح آب‌های جهانی و افزایش آفات نباتی را نتیجه تجمع گاز‌های گلخانه‌ای وآثار سوء آن بر زمین اعلام کرد.       
وی افزود: اکنون که سوخت‌های فسیلی رو به اتمام هستند، بشر باید بهروری خود را با مصرف سوخت کم و تولید انرژی بیشتر افزایش دهد، که این امر با استفاده از انرژ‌های تجدید پذیر همچون باد و خورشید و جزر و مد اقیانوسی که بی نهایت و با هزینه ارزان در دسترس بشر است امکان پذیر است.

آخرین ویرایش۰۵ اسفند ۱۳۹۹