درخشش تیم مرکز آپا دانشگاه بیرجند در مسابقات فتح پرچم (CTF)

تیم مرکز آپا دانشگاه بیرجند در اولین حضور رسمی در مسابقات فتح پرچم (CTF) توانست در رتبه ششم تیم‌های ایرانی این مسابقه و رده ۵۲ جهانی قرار گیرد.
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۸ کد : ۱۴۳۷۷ اخبار اخبار برگزیده آخرین اخبار
تعداد بازدید:۵۰۷
درخشش تیم مرکز آپا دانشگاه بیرجند در مسابقات فتح پرچم (CTF)

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مسابقه فتح پرچم (CTF) به میزبانی دانشگاه تربیت مدرس در 17 شهریور 1400 برگزار شد.
دکتر قاسمی‌گل، مدیر امور فناوری و رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه در توضیح این مسابقه گفت: در مسابقات فتح پرچم (CTF) بیش از 800 تیم با حضور بیش از 1300 کاربر از سراسر دنیا  به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت پرداختند و از 800 تیم ثبت‌نام شده در این مسابقه، 496 تیم موفق به کسب امتیاز و قرار گرفتن در جدول رتبه‌بندی شدند.
رئیس مرکز تخصصی آپا دانشگاه افزود: تیم فتح پرچم مرکز آپا دانشگاه بیرجند در اولین حضور رسمی خود و تنها با سه شرکت کننده، توانست در رتبه ششم تیم‌های ایرانی این مسابقه و رده ۵۲ جهانی قرار گیرد. وی یادآوری کرد: در این رویداد علاقمندان حوزه امنیت از سراسر جهان و ایران در قالب تیم‌های حداکثر 10 نفره حضور داشتند.
وی درباره معرفی این مسابقه بیان کرد که CTF مخفف عبارت Capture The Flag می‌باشد، مسابقاتی که در زمینه هک و امنیت کامپیوترها برگزار می‌شود و دانش شرکت‌کنندگان که عموماً متخصصین امنیت سایبری هستند در زمینه‌های مختلف امنیت شبکه، رمزنگاری، مهندسی معکوس، امنیت وب، جرم‌یابی دیجیتال و دیگر حوزه‌های مربوطه سنجیده می‌شود. “پرچم” در حقیقت پاسخ نهایی چالش‌ها است که در آخر امکان دارد به صورت یک متن ساده به دست آید.

آخرین ویرایش۲۳ شهریور ۱۴۰۰