ترجمه کتاب پژوهش در معماری منظر؛ روش‏‌ها و روش‏‌شناسی

۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۲ کد : ۱۰۰۵۹ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۸۱۱
کتاب «پژوهش در معماری منظر؛ روش‏‌ها و روش‏‌شناسی» با ترجمه دکتر سیدمحمدرضا خلیل‏‌نژاد (عضو هیات‏ علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند) و دکتر محمدرضا طاهری (عضو هیات‏ علمی دانشگاه تهران) مهرماه امسال توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر گردید.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، کتاب «پژوهش در معماری منظر؛ روش‏‌ها و روش‏‌شناسی» که در سال 2017 توسط انتشارات راتلج، با مشارکت مؤلفان متعددی که همگی در زمره معماران منظر مطرح در سطح جهان‏ هستند و تحت حمایت شورای مدارس معماری منظر اروپا منتشر شده بود، توسط دکتر خلیل‌نژاد و دکتر طاهری، ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر گردید . کتاب مزبور در 4 بخش و 16 فصل مشمول طیف گسترده‏‌ای از روش‏‌شناسی‏‌ها و نمونه‏‌های تحقیق می‏‌شود تا معماران منظر را در اجرای موفقیت‏‌آمیز پژوهش‏ یاری رساند. همچنین، ویراستاران کتاب حاضر مطالبی درباره مهم‏ترین اولویت‏‌های تحقیق در این رشته که در طی سال‏‌های آتی مطرح خواهد شد‏ را به بحث گذاشته‏‌اند. این کتاب به عنوان مهم‌ترین کتاب روش تحقیق معماری منظر در دنیا، مسیری قطعی برای پیشرفت تحقیقات در حوزه معماری منظر ارائه می‏‌دهد. این کتاب به پژوهشگران حوزه منظر کمک می‏‌کند تا بتوانند چارچوب مشترکی برای پژوهش‏‌های معماری منظر مبتنی بر نظریه و روش‏‌های تحقیق بنیان‏ گذارند. این کتاب به‏‌ویژه الهام‏‌بخش محققان تازه‏‌کار خواهد بود.
رویکرد میان‌رشته‌ای و چندرشته‌ای مولفان کتاب «پژوهش در معماری منظر؛ روش‏‌ها و روش‏‌شناسی» باعث گردیده، علاوه بر معماران منظر، محققان سایر رشته‌‌های مرتبط مانند معماری، طراحی شهری، گردشگری، و باستان‌شناسی نیز از آن بهره‌مند شوند.

آخرین ویرایش۱۴ مهر ۱۳۹۹