در راستای اهداف ستاد جذب دانشجو صورت پذیرفت؛

بازدید دانش آموزان هنرستان ام البنین بیرجند از دانشکده هنر

۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۱۴۵۸ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۴۹۳
بازدید دانش آموزان هنرستان ام البنین بیرجند از دانشکده هنر

به گزارش دانشکده هنر، در راستای اهداف ستاد جذب دانشجو و ارتباط دانشگاه با جامعه، دانش آموزان هنرستان دخترانه ام البنین بیرجند، صبح چهارشنبه نهم آذرماه از دانشکده هنر و توانمندی های اساتید و دانشجویان بازدید کردند.
هدف از بازدید، آشنایی دانش آموزان با رشته های هنری دایر در دانشکده و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشکده بود. نخست، دانش آموزان از ساختمان شمسه و آثار هنری دانشجویان که زینت بخش این مکان بود دیدن کردند. همچنین با حضور در مجموعه نگارخانه دانشکده هنر و بازدید از کارگاه قلمزنی با هنرهایی چون طراحی فرش و گلیم، سفال و سرامیک، نگارگری و تذهیب، هنرهای شیشه، خوشنویسی و قلمزنی و باستان شناسی آشنا شدند.

در ادامه بازدید، آزمایشگاه رنگرزی تخصصی نیز با توضیحات دکتر حسین بارانی و مشاهده دستگاه های مختلف رنگرزی و میکروسکوپ ها برای دانش آموزان معرفی گردید. در نهایت دانش آموزان در محل برگزاری دروس کارگاهی و نظری واقع در ساختمان علوم رفتاری حضور یافتند و از کارگاه طراحی پایه دیدن کردند و استاد این درس آقای عباس زاده در خصوص مهارت های طراحی و چهره سازی با دانش آموزان سخن گفتند. کارگاه ماکت سازی دانشجویان شهرسازی نیز با فضای پویا و ماکت های یونولیتی برای دانش آموزان بسیار خوشایند بود که دکتر علی آبادی در خصوص ایده پردازی در هنر و تبدیل ایده به اثر هنری با دانش آموزان به گفتگو پرداختند.

شایان ذکر است در این بازدید دکتر آرزو پایدار فرد مدیر گروه آموزشی فرش در خصوص رشته ها و گرایش ها و امکانات دانشکده هنر و چگونگی ورود دانش آموزان به رشته های هنری دانشگاه بیرجند توضیحاتی ارائه دادند.

آخرین ویرایش۱۰ آذر ۱۴۰۱