از سلسله سخنرانی های هفته پژوهش؛

برگزاری سخنرانی علمی با موضوع " رویکردهای طبیعت‌گرایانه (بیومیمیکری) به منظور طراحی آثار هنری"

۰۳ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۲ کد : ۲۲۱۱۹ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۹۰۵
برگزاری سخنرانی علمی با موضوع " رویکردهای طبیعت‌گرایانه (بیومیمیکری) به منظور طراحی آثار هنری"

به گزارش دانشکده هنر، به مناسبت هفته پژوهش گروه آموزشی فرش با همکاری انجمن‌های علمی هنراسلامی، فرش و کانون هنرهای تجسمی در راستای آشنایی دانشجویان با موضوع طراحی آثار هنری با رویکرد طبیعت‌گرایانه (بیومیمیکری)، اقدام به برگزاری این نشست علمی به مدت دو ساعت با سخنرانی خانم رویا نوروزی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ‌ارشد صنایع ‌دستی دانشگاه هنر اصفهان در تاریخ 28 آذرماه نمود.

انسان ها در طول تاریخ به طبیعت اطراف خود به عنوان منبعی از الهام جهت حل مسائلشان توجه داشته‌اند. امروزه در حوزه‌های مختلف، الهام از طراحی بر اساس طبیعت اهمین دارد. نگرش‌هایی مانند بیونیک، بیودیزاین، بیوفرمیک، بیومیمتیک و بیومیمیکری در زمینه الهام از طبیعت در رشته‌های گوناگون استفاده شده‌ است. خانم نوروزی ضمن سخنرانی خود درباره طراحی طبیعتگرا اشاره داشتند به آموختن، یافتن راه حل‌های مناسب و امانت گرفتن استراتژی‌های طبیعت توجه دارد. بیومیمیکری از ترکیب دو واژه bio به معنای زندگی و mimesis به معنای تقلید کردن ساخته شده است که به مطالعه برترین ایده‌های طبیعت می‌پردازد.

شایان ذکر است مسئول برگزاری این نشست، خانم سیده آمنه منصوری مهریان دانشجوی ارشد هنر اسلامی و دستیار پژوهشی گروه آموزشی فرش (دکتر آرزو پایدارفرد) و دبیر کانون هنرهای تجسمی بوده است.

آخرین ویرایش۰۳ دی ۱۴۰۱