انتخاب آثار استاد مدعو دانشکده هنر در جشنواره بین المللی طراحی و ساخت جواهرات ملیله معاصر

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۳ کد : ۲۲۷۴۷ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۱۱۱۷
انتخاب آثار استاد مدعو دانشکده هنر در جشنواره بین المللی طراحی و ساخت جواهرات ملیله معاصر

به گزارش دانشکده هنر، خانم راضیه فریور، استاد مدعو دانشکده هنر با شرکت در جشنواره بین المللی طراحی و ساخت جواهرات ملیله معاصر که در کشور پرتغال برگزار شد، توانست در بخش منتخبین این جشنواره قرار گیرد. این جشنواره در پاییز سال 2022 برگزار شد و خانم فریور، به دعوت مسئول جشنواره، FILIPA OLIVEIRA  در این جشنواره شرکت کرد. آثار درخت زندگی و ایران توسط خانم فریور در این جشنواره حضور یافت.

فریور در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص آثار ارائه شده در این جشنواره گفت:((درخت زندگی)) داستان خشکسالی های اخیر شهر و هنرمند را بازگو می کند که با استفاده از عقیق شجر قاین و لاجورد افغان ساخته شده است. طرح داخل سنگ زندگی درختانی را بیان می کند که بخاطرخشکی زمین و کمبود باران که در اثر فعالیت های انسانی خشک شده اند و ملیله های نقره ای پایین سنگ، نماد ریشه های درختان می باشد که هنوز ریشه در خاک دارند و زنده هستند.
فریور در خصوص اثر ((ایران)) نیز گفت: در این اثر هنرمند با بیانی نمادین سعی داشته موقعیت جغرافیائی کشور را با سنگهای عقیق، فیروزه و لاجورد و با ملیله های نقره ای بیان کند. لاجورد نماد خلیج فارس، عقیق نماد کویر و ملیله ها در بالا نماد جنگلهای شمال می باشد و گوشواره دوم امواج دریا را با ملیله در پایین، کویر را با عقیق و دریای خزر را را با فیروزه ارائه داده است.

خانم راضیه فریور، از سال 1388 و پس از فارغ التحصیلی در رشته صنایع دستی از دانشگاه سیستان و بلوچستان، همکاری خود را با دانشکده هنر دانشگاه بیرجند آغاز نمود. وی همچنین از سال 91 تا 93 جهت ادامه تحصیلات به کشور مالزی سفر کرد و پس از اتمام تحصیلات از سال 1393همکاری مجدد خود را با دانشکده هنر ادامه داد. وی کارگاه سفال، انسان طبیعت طراحی، کارگاه حجم و کارگاه تخصصی جواهر سازی را در دانشکده هنر دانشگاه بیرجند تدریس نموده است.

آخرین ویرایش۲۱ اسفند ۱۴۰۱