برگزاری سخنرانی ایده پردازی در طراحی لباس ملی نوجوانان و جوانان

۲۳ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۳ کد : ۲۵۳۹۰ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۷۲۴
به گزارش دانشکده هنر، در راستای جشنواره مد و لباس اسلامی اصیلا، سخنرانی ایده پردازی در طراحی لباس ملی نوجوانان و جوانان با حضور دکتر آرزوپایدارفرد، عضو هیأت علمی گروه آموزشی فرش، هنراسلامی و طراحی و چاپ پارچه برگزار شد.
برگزاری سخنرانی ایده پردازی در طراحی لباس ملی نوجوانان و جوانان

به گزارش دانشکده هنر با هدف آشنایی دانشجویان رشته‌های طراحی لباس و طراحی و چاپ پارچه و طراحی دوخت با چگونگی تولید لباس ملی هویتمند، کارگاه تخصصی با سخنرانی دکتر آرزو پایدارفرد، مدیر گروه فرش دانشکده هنر دانشگاه بیرجند برگزار شد.

این کارگاه با همکاری دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند و آموزشکده فنی حرفه ای سپیده کاشانی به عنوان پیش رویداد "جشنواره مد و لباس اسلامی اصیلا" برگزار گردید. در این سخنرانی دکتر پایدارفرد استادیار دانشکده هنر دانشگاه بیرجند و پژوهشگر حوزه پوشاک ایرانی -اسلامی، در خصوص هویت مندی لباس و ارتباط آن با تهاجم فرهنگی و جهانی شدن صحبت کرد و ضمن نمایش عکس، الگوهای مناسب الهام بخش در طبیعت و هنرهای سنتی و معماری اسلامی، تاریخ لباس و پوشاک بومی و.. را جهت بهره برداری طراحان لباس معرفی نمود. وی همچنین در خصوص لباس مشاغل و ویژگی های فنی مدنظر در طراحی لباس توضیحاتی ارائه کرد.

ضرورت دستیابی به لباس ملی با شاخصه های ارزش مدار و هویت مند با طراحی زیبا، کارآمد، تخصصی و در شان از مهم ترین اهداف این سخنرانی بود. این کارگاه با پرسش و پاسخ و تمرین عملی دانشجویان به پایان رسید.

آخرین ویرایش۲۳ مهر ۱۴۰۲