گفتگوی زنده با موضوع «آشنایی با رشته فیزیک و فرصت‌های شغلی آن»

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۵۴۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۹۵
گفتگوی زنده با موضوع «آشنایی با رشته فیزیک و فرصت‌های شغلی آن»، پنجشنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در صفحه اینستاگرام مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در این گفتگو آقای دکتر رضا سرحدی استادیار گروه فیزیک دانشگاه بیرجند به تعریف رشته فیزیک پرداختند و اشاره کردند برای درک کردن پدیده‌های اطراف‌مان نیاز به علم فیزیک داریم و به اهمیت نیاز به به وجود رشته فیزیک اشاره کردند، و سپس به این نکته اشاره کردند که چه افرادی و با چه ویژگی‌های شخصیتی می‌توانند در این رشته موفق باشند و بالاتر بودن سطح درسی ریاضی و فیزیک، استعداد، تقویت حس کنجکاوی و علاقه به علومی که انتها ندارد را به عنوان عوامل مهم در این زمینه برشمردند.

پس از آن آقای دکتر ابراهیم دریایی استادیار گروه فیزیک دانشگاه نیشابور توضیحات تکمیلی در خصوص رشته فیزیک، کاربرد آن در زندگی و ضرورت استفاده از فیزیک در علم و پیشرفت بیان کردند؛ به برخی از گرایش‌های رشته فیزیک را در مقاطع تحصیلات تکمیلی اشاره کردند و فرصت‌های شغلی متنوع رشته فیزیک را تشریح کردند.

سپس آقای بزرگی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اختر فیزیک به برخی از تجربیات خودشان در رشته فیزیک اشاره کردند و به سؤال شرکت‌کنندگان در خصوص ورود به رشته نجوم پاسخ دادند.

در انتها نیز به طور کامل به تمامی سؤالات مطرح شده پاسخ داده شد.

این گفتگو با میزبانی جناب آقای دکتر هادی صمدیهء ،رئیس محترم مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، به مدت 56 دقیقه برگزار شد، مورد استقبال دانش آموزان، دانشجویان ورودی و سایر علاقه‌مندان قرار گرفت.

آخرین ویرایش۲۳ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :