گفتگوی زنده با موضوع «آشنایی با رشته زیست‌شناسی و فرصت‌های شغلی آن»

۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۹ کد : ۱۵۶۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۲۴۳
گفتگوی زنده با موضوع «آشنایی با رشته زیست‌شناسی و فرصت‌های شغلی آن»، جمعه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۰ در صفحه اینستاگرام مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در ادامه این گفتگو سرکار خانم دکتر هما ملایی استادیار گروه زیست‌شناسی دانشگاه بیرجند به تعریف رشته زیست‌شناسی پرداختند و اشاره کردند زیست‌شناسی علم حیات هست و به بررسی اهمیت نیاز به وجود رشته زیست‌شناسی پرداختند، سپس به این سؤال که چه افرادی با چه ویژگی‌های شخصیتی و چه توانمندی‌هایی می‌توانند در این رشته موفق باشند پاسخ دادند و علاقه، انگیزه و پشتکار را به عنوان عوامل مهم در این زمینه برشمردند.

پس از آن سرکار خانم حمیده طاهری توضیحات تکمیلی در خصوص گرایش‌های زیست‌شناسی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه دادند و از بازار کار این رشته صحبت کردند. همچنین خانم دکتر ملایی در ادامه صحبت‌های خانم طاهری فرصت‌های شغلی متنوع رشته زیست‌شناسی را تشریح کردند.

سپس آقای هشیارمقدم دانشجوی کارشناسی ارشد رشته بیوشیمی به برخی از تجربیات خودشان در رشته زیست‌شناسی اشاره کردند.

در انتها نیز به سؤالات مطرح شده پاسخ داده شد.

این گفتگو با میزبانی سرکار خانم حیدری ،کارشناس واحد آموزش، پژوهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، به مدت 43 دقیقه برگزار شد، مورد استقبال دانش آموزان، دانشجویان ورودی و سایر علاقه‌مندان قرار گرفت.

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :