گفتگو زنده با موضوع «آشنایی با رشته ریاضی و فرصت‌های شغلی آن»

۲۰ آذر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۸ کد : ۱۶۰۸۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۷۵۵
گفتگوی زنده با موضوع «آشنایی با رشته ریاضی و فرصت‌های شغلی آن»، چهارشنبه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۰ در صفحه اینستاگرام مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

این برنامه با میزبانی خانم محبوبه ملکانه، کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند، و حضور سه مهمان ارجمند، دکتر ابراهیم نصرآبادی عضو هیأت علمی گروه ریاضی دانشگاه بیرجند، دکتر محدثه رمضان‌زاده دکتری ریاضی-بهینه‌سازی و دانش‌آموخته دانشگاه بیرجند و کیانوش کاظمی دانشجوی دکتری رشته ریاضی دانشگاه بیرجند، برگزار گردید.

در این گفتگو دکتر نصرآبادی ابتدا به توضیحی پیرامون علم ریاضی پرداخته و رشته ریاضی را معرفی نمودند.

دکتر رمضان‌زاده ویژگی‌هایی که باعث موفقیت در رشته ریاضی می‌گردد را داشتن قدرت تفکر، سازماندهی و استدلال بالا دانستند و بیان کردند که افراد علاقه‌مند به رشته ریاضی دارای ذهنی خلاق و فعال بوده و دقیق و تحلیل‌گر هستند و معمولا افرادی پیچیده، کمرو و محتاط نیز هستند.

دکتر کاظمی فعالیت‌هایی که با مدارک مختلف رشته ریاضی می‌توان انجام داد را تشریح نمودند و دکتر نصرآبادی نیز توضیحاتی پیرامون این مسئله و وضعیت موجود رشته ریاضی در بازار کار دادند.

دکتر رمضان‌زاده در ادامه ابراز امیدواری کردند باتوجه به کاربرد ریاضی در رشته‌های مختلف علاقه‌مندان به این رشته در آینده بیشتر خواهدشد.

آقای کاظمی گرایش‌های مختلف رشته ریاضی را در 3 دسته کلی محض، کاربردی و مالی بیان و تفاوت‌های آن‌ها را تشریح نمودند.

 

دکتر نصرآبادی وضعیت رشته ریاضی در دانشگاه بیرجند را توصیف کردند و ابراز امیدواری کردند با کسب آگاهی و شناخت بیشتر، این رشته بتواند جایگاه خود را در بین علاقه‌مندان پیدا کند.

در پایان مهمانان به سؤالاتی که شرکت‌کنندگان مطرح کردند، پاسخ دادند.

آخرین ویرایش۲۰ آذر ۱۴۰۰

نظر شما :