میزگرد «چالش‌های ازدواج در هزاره سوم» به مناسبت هفته ملّی ازدواج

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۵۲ کد : ۱۹۳۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱۱

میزگرد «چالش‌های ازدواج در هزاره سوم» به مناسبت هفته ملّی ازدواج در روز چهارشنبه 15 تیر ماه 1401 توسط مرکز مشاوره و توانمندسازی در سالن بشارت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
در این میزگرد دکتر علی زنگویی، استادیار گروه معارف اسلامی، دکتر محمدحسین سالاری‌فر، استادیار گروه روان‌شناسی، دکتر حمید مسعودی، استادیار گروه جامعه‌شناسی، کارشناسان مرکز مشاوره و توانمندسازی و جمعی از دانشجویان فعال در حوزه فرهنگی و سلامت روان حضور داشتند. در ابتدا توضیحاتی در ارتباط با نحوه و قوانین بحث و گفتگو داده شد سپس محورهای گفتگو مطرح گردید. دانشجویان در دو محور ضرورت آشنایی پیش از ازدواج و ارزیابی شخصیت به گفتگو پرداختند. سپس اساتید مباحث مطرح شده را جمع‌بندی کردند و به سؤالات دانشجویان پاسخ دادند. 
در این میزگرد دکتر سالاری‌فر بر آشنایی پیش از ازدواج و ارزیابی شخصیت پیش از ازدواج توسط روان‌شناس تآکید کردند. دکتر زنگویی نیز بر هم‌کفو بودن زوجین و بررسی آن پیش از ازدواج تآکید داشتند. همچنین، دکتر مسعودی عوامل اجتماعی تآثیرگذار بر روند آشنایی را توضیح دادند و تآکید کردند که باید تغییرات اجتماعی را در امر ازدواج مدنظر داشته باشیم.
این میزگرد مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت و درخواست شد تا این برنامه به شکل پیوسته برگزار گردد.

آخرین ویرایش۱۸ تیر ۱۴۰۱

نظر شما :