برگزاری گفتگوی زنده اینستاگرامی با موضوع «مواردی که باید پیش از ازدواج مدنظر داشته باشیم»، به مناسبت هفته ملّی ازدواج

۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۴ کد : ۱۹۴۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۲۳

گفتگوی زنده با موضوع «مواردی که باید پیش از ازدواج مدنظر داشته باشیم»، به مناسبت هفته ملّی ازدواج چهارشنبه 15 تیر ماه 1401 در صفحه اینستاگرام مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
این برنامه با میزبانی خانم کیانا حیدری جاغرق، کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند، و حضور دکتر محمد راضی مرادی، دکتری مشاوره و کارشناس دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم برگزار گردید. دکتر راضی مرادی ابتدا به پیش نیازهای ازدواج از جمله خودشناسی، بلوغ هیجانی و بررسی تناسب فرهنگی پرداختند. سپس سه مرحله آشنایی، نامزدی و عقد را به تفصیل توضیح دادند. دکتر راضی مرادی تأکید کردند که افراد باید آشنایی را زیر نظر خانواده بدون طرح موارد عاطفی و در محیط‌های رسمی داشته باشند. 
در این گفت و گو، شروع رابطه با طرح موارد عاطفی، نپرسیدن سؤالات درست و به اندازه کافی، نادیده گرفتن نشانه‌های هشدار، سازش زود هنگام و وانمود به تفاهم، مقدم دانستن تعهد بر تفاهم و امید به تغییر دیگری به عنوان اشتباهات رایج در آشنایی پیش ازدواج مطرح شدند. همچنین، دکتر راضی مرادی به ویژگی‌های یک رابطه سمّی اشاره کردند و در انتها به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند.
 

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۱

نظر شما :