اخبار

برگزاری وبینار آموزشی «خانه دوست کجاست»

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۳ کد : ۱۹۹۳۴ اخبار
تعداد بازدید:۳۲۴
وبینار آموزشی «خانه دوست کجاست» با تدریس آقای دکتر فرهاد تنهای رشوانلو، دکتری روان‌شناسی تربیتی، در روزهای ۵، ۷ و ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی، در سامانه اسکای روم برگزار گردید.

در جلسه اول این وبینار، دکتر تنهای رشوانلو با طرح این موضوع که دوستی چه چیزی نیست آغاز کرد و سپس از شرکت‌کنندگان در ارتباط با تعداد دوستان‌شان سؤال شد. در ادامه وبینار تا پایان به بحث و توضیح پیرامون چرا دوستی تا این اندازه اهمیت دارد، چه نیازی به برقراری روابط دوستانه داریم، آیا دوستی یک رابطه یک طرفه است، اهداف خوب، بد و زشت در روابط دوستانه کدامند، پرداخته شد و در بین موضوعات با طرح پرسشنامه‌هایی نظرات شرکت‌کنندگان بررسی گردید.

جلسه دوم وبینار با توضیحی از آنچه در جلسه قبل گذشت آغاز شد و سپس پرسشنامه‌ای جهت شناخت هیجان‌ها و نقش آن در روابط دوستانه به شرکت‌کنندگان ارائه شد. در ادامه جلسه این موضوعات مطرح شد؛ هیجان چیست، مؤلفه‌های هیجان، چرا هیجانات مهم هستند، تنظیم هیجان چیست. در طول وبینار و در مباحث مختلف نظرات شرکت‌کنندگان با طرح پرسشنامه‌هایی بررسی و راهبردهای ارائه شده تمرین شدند.

در جلسه سوم، دکتر تنهای رشوانلو خلاصه‌ای از مباحث جلسات قبل بیان نمود و با طرح پرسشنامه‌ای نظرات شرکت‌کنندگان درباره روابط دوستانه‌شان را بررسی نمود. سپس با طرح این پرسش که دوستی چیست و چه نیازی به دوستان داریم، به تشریح مؤلفه‌های یک رابطه باکیفیت پرداخت. در ادامه دو مؤلفه قدردانی و بخشودگی به عنوان راهبردهای افزایش صمیمیت به بحث و بررسی گذاشته شدند. مدرس با مطرح کردن نتایج پژوهش‌های علمی به بررسی نتایج مثبت قدردانی و بخشایش بر افراد پرداخت و در این بین تمرین‌هایی را با شرکت‌کنندگان انجام داد.

این وبینار مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

آخرین ویرایش۱۴ شهریور ۱۴۰۱

نظر شما :