اخبار

برگزاری کارگاه آموزشی «نقش اساتید در ارتقای سلامت روان دانشجویان»

۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۹۶۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۴۸
به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی و با همکاری معاونت آموزشی و به مناسبت ماه جهانی پیشگیری از خودکشی، کارگاه آموزشی «نقش اساتید در ارتقای سلامت روان دانشجویان» ویژه اساتید دانشگاه بیرجند با تدریس خانم دکتر زهره سورگی، روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در تاریخ ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۱ به مدت ۲ ساعت در سالن بشارت برگزار گردید.

این کارگاه آموزشی، با خیر مقدم دکتر هادی صمدیه، رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی آغاز شد. سپس خانم دکتر سورگی به اهمیت نقش اساتید در ارتقای سلامت روان دانشجویان اشاره کردند و عوامل خطر در بروز رفتارهای غیر معمول شامل؛ جدایی از خانواده، تعارض میان هم‌اتاقی‌ها، دلتنگی برای اعضای خانواده، استرس‌های تحصیلی، مالی و اجتماعی و سایر عوامل مهم دیگر برشماردند. در ادامه، نشانه‌ها و سرنخ‌های قابل توجه در دانشجویان نیازمند پیگیری به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نحوه برخورد با دانشجوی دارای مشکل برای مثال؛ پیدا کردن زمان و مکان مناسب جهت گفت و گو، حفظ آرامش، مهارت همدلی، عدم قضاوت، انعطاف، رازداری و صریح بودن توضیح داده شد. همچنین، شناسایی دانشجویان دارای مشکلات عاطفی-رفتاری، ویژگی‌های دانشجویان دارای افکار خودکشی و نحوه ارجاع این دانشجویان به متخصص به ویژه مرکز مشاوره دانشگاه از جمله مواردی بود که در این کارگاه به آن‌ها پرداخته شد.

این کارگاه مورد استقبال اساتید قرار گرفت و به صورت تعاملی برگزار گردید. همچنین، با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان خانم دکتر سورگی در تمام مدت زمان کارگاه به سؤالات اساتید پاسخ دادند.

آخرین ویرایش۱۵ شهریور ۱۴۰۱

نظر شما :