آغاز اجرای طرح ملی پیشگیری از افت تحصیلی (پات)

۰۱ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۷ کد : ۲۰۶۱۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۷۸

رشد تحصیلی و کسب موفقیت در تحصیل، یکی از اهداف مهم حضور دانشجویان در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها است. در این مسیر دانشجویان با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شوند که یکی از این مسائل، افت تحصیلی و مشروط شدن تعدادی از دانشجویان در برخی از مقاطع تحصیلی است. چرا که علاوه بر هدر دادن سرمایه‌های انسانی، اقتصادی و مالی دانشگاه‌ها، تاثیرات مخربی بر سلامت روان و آماده‌سازی دانشجویان برای آینده دارد.

مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند قصد دارد به آن بخشی از موضوع افت تحصیلی وارد شود که نیازمند شناسایی و تشخیص بر اساس مصاحبه روانشناختی و بررسی دقیق وضعیت دانشجویان است تا علت افت تحصیلی آنها ریشه یابی شود. همچنین قصد دارد با مداخله های بموقع دانشجویانی که مشروط شده اند را به فرایند تحصیل بازگرداند و از افت تحصیلی دانشجویانی که در معرض این خطر هستند، پیشگیری کند. بنابراین برای هر یک از این افراد و گروه ها، برنامه‌های دقیق و مشخصی تدوین شده است.

فعال­‌سازی دفاتر مشاوره و ارتقای تحصیلی در دانشکده­‌های مهندسی، علوم پایه، ادبیات و علوم انسانی و نیز پردیس کشاورزی به منظور تعامل گسترده با اساتید راهنما و مدیران گروه­ها در راستای ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان، انجام مصاحبه­‌های تشخیصی با کلیه دانشجویان دارای افت عملکرد تحصیلی، مداخلات مشاوره و روان­‌درمانی و برگزاری دوره‌­های آموزشی کاربردی از جمله برنامه­‌های واحد ارتقای تحصیلی مرکز مشاوره و توانمندسازی است

آخرین ویرایش۰۱ آبان ۱۴۰۱

نظر شما :