برگزاری کارگاه آموزشی «چگونه ایمن بمانیم؟ (زیستی خردمندانه و بدون مصرف مواد)»

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰ کد : ۲۱۹۲۴ اخبار
تعداد بازدید:۸۰۸

کارگاه آموزشی «چگونه ایمن بمانیم؟ (زیستی خردمندانه و بدون مصرف مواد)» با محوریت پیشگیری از سوء‌مصرف مواد با تدریس آقای جواد بهشتی‌پور، روز سه‌شنبه 22 آذر ماه ۱۴۰۱، ساعت 16 تا 18، به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی و کانون همیاران سلامت روان، در محل کلاس 102 پردیس علوم رفتاری برگزار گردید.

در ابتدا آقای بهشتی‌پور به اهمیت گفت‌و‌گو در باب موضوع اعتیاد پرداختند. ایشان بیان کردند با توجه به موقعیت جغرافیایی استان ما ریسک گرایش به اعتیاد بالا است و از طرفی متأسفانه در سال‌های اخیر سن اعتیاد پایین آمده‌است، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بحث پیشگیری شود. در ادامه نیز انواع مواد اعتیادآور، اعتیادهای متعارف مانند اعتیاد به تلفن همراه و اعتیادهای نامتعارف مانند اعتیاد به مواد مخدر را بیان کردند.

همچنین آقای بهشتی‌پور از شرکت‌کنندگان پرسیدند «یک فرد معتاد چه نشانه‌هایی دارد؟» و «ما از چه طریقی می‌توانیم پی ببریم فردی اعتیاد دارد؟» و از شرکت‌کنندگان خواستند نظراتشان را مطرح کنند. در ادامه، ایشان ضمن جمع‌بندی موارد مطرح شده، به توضیح مفصل‌تر باورهای نادرست در رابطه با اعتیاد، عوامل زمینه‌ساز و دلایل گرایش به اولین تجربه مصرف و الگوی جامع اعتیاد پرداختند. در پایان پس از بیان تفاوت بین عزت‌نفس و اعتماد‌به‌نفس، به صورت ایفای نقش، مهارت نه گفتن را به دانشجویان آموزش دادند.

شایان ذکر است که این کارگاه به صورت تعاملی برگزار گردید و آقای بهشتی‌پور به سؤالات دانشجویان پاسخ دادند.

آخرین ویرایش۲۳ آذر ۱۴۰۱

نظر شما :