برگزاری وبینار آموزشی «خواهش می‌کنم مرا تنها نگذار»

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۷ کد : ۲۳۰۰۰ اخبار
تعداد بازدید:۷۴۵

وبینار آموزشی «خواهش می‌کنم مرا تنها نگذار» گفتگو در باب طرحواره رهاشدگی، با تدریس خانم کیانا حیدری، کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی تربیتی و کارشناس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه فردوسی مشهد، روز پنج‌شنبه 11 اسفند ماه 1401 به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، به مدت 2 ساعت در سامانه الوکام برگزار گردید.

خانم حیدری، وبینار را با طرح این سوال که چرا تمایل به زنده نگه‌داشتن دردها و رنج‌های دوران کودکی داریم؟ آغاز کردند. سپس تعریف طرحواره و خصوصیات طرحواره‌های ناسازگار اولیه را بیان نمودند. در ادامه‌ی وبینار، ریشه‌های تحولی طرحواره‌ها (نیازهای هیجانی اساسی، تجارب اولیه زندگی، خلق و خوی هیجانی)، حوزه‌های طرحواره‌های ناسازگار اولیه و سبک‌های مقابله‌ای ناسازگار توضیح داده شد و پرسشنامه طرحواره رهاشدگی توسط شرکت‌کنندگان تکمیل گردید.

در انتها انواع رهاشدگی (رهاشدگی مبتنی بر بی‌ثباتی یا فقدان- رهاشدگی مبتنی بر وابستگی)، شاخص‌ها و علائم خطر طرحواره رهاشدگی را، توضیح دادند و ضمن پخش کلیپ آموزشی در مورد طرحواره رهاشدگی به تفضیل راه‌های تغییر طرحواره رهاشدگی را بیان کردند و به معرفی کتاب در این‌باره پرداختند.

آخرین ویرایش۱۳ اسفند ۱۴۰۱

نظر شما :