برگزاری نشست آموزشی «مهارت‌های کاربردی در برقراری ارتباط مؤثر» ویژه مربیان همتا

۰۹ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۳ کد : ۲۴۱۸۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۳

نشست آموزشی «مهارت‌های کاربردی در برقراری ارتباط مؤثر» ویژه مربیان همتا مرکز مشاوره و سبک زندگی، در روزهای شنبه 23 اردیبهشت ماه به صورت حضوری در محل مرکز مشاوره و سبک زندگی و شنبه 6 خرداد ماه 1402 به صورت مجازی در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند، با تدریس سرکار خانم سمانه موسوی، مشاوره خانواده مرکز مشاوره و سبک زندگی برگزار گردید.

در جلسه اول این نشست، مباحثی از جمله تعریف ارتباط مؤثر، عناصر کلامی و غیر کلامی ارتباط، چهار مهارت گوش دادن (تمرکز، تحمل، بازگویی و حساسیت نسبت به احساسات نهفته)، اصول خوب صحبت کردن، خطاهای شناختی، موانع ارتباط، سبک‌های ارتباطی پرخاشگرانه، منفعلانه، جرأت‌مندانه و منفعلانه-پرخاشگرانه مطرح گردید.

در جلسه دوم نشست، خانم موسوی، ضمن بیان خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده در جلسه قبل، در مورد شناسایی علایم هشدار دهنده کلی و مشکلات خاص، اضطراب، علایم و انواع آن و افسردگی، علایم و انواع آن و رفتارهای خودآسیب رسان توضیح دادند و به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند. در انتها نیز کتاب مهارت‌های اجتماعی در ارتباطات میان فردی نوشته اون هارجی، ترجمه‌ی خشایار بیگی و مهرداد فیروزبخت برای مطالعه بیشتر به شرکت کنندگان معرفی شد.

آخرین ویرایش۰۹ خرداد ۱۴۰۲

نظر شما :