برگزاری سخنرانی علمی با موضوع اوتیسم و خانواده

۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۴۶ کد : ۲۵۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱۵
برگزاری سخنرانی علمی با موضوع اوتیسم و خانواده

به مناسبت ماه جهانی آگاهی از اوتیسم و به همت مرکز مشاوره و درمان و گروه روانشناسی دانشگاه بیرجند و همکاری کانون همیاران سلامت روان سخنرانی با موضوع اوتیسم و خانواده امروز شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ در محل سالن ولایت دانشگاه بیرجند برگزار گردید .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، این مراسم با حضور جمعی از خانواده های دارای فرزند با اوتیسم، روان شناسان، پزشکان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد .
دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر استان سعی می‌کند تخصص‌های مورد نیاز جامعه را با برگزاری این گونه کارگاه‌ها در اختیار جامعه قرار دهد.
رئیس دانشگاه بیرجند افزود: بسیاری از خانواده‌هایی که درگیر اوتیسم هستند لازم است اطلاعات صحیح و درست در اختیار آنان قرار گیرد .
وی با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی به جامعه، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این حلقه آگاهی‌بخشی را که یکی از وظایف دانشگاه است، ادامه دهیم .
دکتر خامسان با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم دوره‌های کارگاهی ویژه این موضوع را برگزار نمائیم، افزود: متاسفانه در دانشگاه‌ها به صورت تخصصی به این حوزه‌ ورود پیدا نشده و افراد از دانش و تخصص لازم برخوردار نمی‌شوند .
ایشان با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم سطح مهارت را در بین همکاران افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: اوتیسم مانند بسیاری از اختلالات در مرحله اول به پذیرش نیاز دارد و آگاهی و دانش و حمایت از این خانواده‌ها نیز از ملزومات این اختلال است.
پروفسور حمیدرضا پوراعتماد عضو هیأت علمی و رئیس پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی در این جلسه، ضمن اشاره به مهم ترین دلایل اوتیسم و شیوع آن در دهه های اخیر، به بیان راهکار های درمانی موثر در این زمینه پرداخت .
دکتر پوراعتماد سخنران اصلی این مراسم با تاکید براینکه اختلال اوتیسم قابل درمان است، به نقش مهم والدین و مربیان در شیوه های آموزشی به کودکان و نوجوانان دارای اوتیسم اشاره کرد .
همچنین شرکت کنندگان در این مراسم از نمایشگاه آثار هنری کودکان دارای اوتیسم، مدرسه اوتیسم فرشتگان و موسسه اوتیسم توان افزا بازدید کردند و در پایان به سوالات و دغدغه های شرکت کنندگان، خصوصا والدین پاسخ داده شد .
شایان ذکر است روز دوم آوریل ( 13 فروردین) روز جهانی اوتیسم و ماه آوریل نیز به عنوان ماه جهانی آگاهی از اوتیسم شناخته می شود .

برای دیدن باقی تصاویر به بخش گالری تصاویر مراجعه بفرمایید.

 

آخرین ویرایش۰۴ بهمن ۱۳۹۹

نظر شما :