کارگاه آموزشی «درمان فراشناختی اختلال وسواس فکری عملی- OCD» برگزار شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۲ کد : ۲۷۸۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۱
این کارگاه در روزهای دوشنبه ۱۴ و ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ ماه در محل مرکز مشاوره و سبک زندگی و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل پردیس علوم رفتاری، با تدریس آقای دکتر مهدی رضایی، سرپرست مرکز مشاوره و سبک زندگی و عضو هیئت علمی گروه روانشناسی به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی، انجمن علمی روانشناسی و کانون همیاران سلامت روان دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در جلسه اول کارگاه مباحثی چون نقش فراشناخت: کنترل، ارزیابی و بازبینی فکر، دو سبک پردازش عینی و فراشناختی، دو مکانیسم توجه آگاهی انفصالی= درگیر نشدن با فکر و جداسازی تجربه خویشتن از فکر، باورهای فراشناختی منجر به سندرم توجهی شناختی (نشخوار، نگرانی، تهدیدیابی (سوگیری به رویدادهای منفی)، اجتناب، راهبردهای کنترل فکر) و سندرم توجهی شناختی (MCT) مطرح گردید.

در جلسه دوم مباحثی چون ابزارهای فراشناختی، اجرای تکنیک رویارویی و اجرای پاسخ، سندرم CASدر OCD، علائم توقف افکار مزاحم در OCD، 3 باور فراشناختی در OCD، مدل فراشناختی OCD و ساختار درمان و ابزارهای سنجش توضیح داده شد. در ادامه کارگاه، جلسات ابتدایی درمان فراشناختی اختلال وسواس فکری و عملی به تفضیل بیان و همزمان به اجرای آن بر روی مراجع پرداخته شد و دکتر رضایی به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

در جلسه سوم کارگاه، دکتر رضایی، ضمن بیان خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده در جلسات قبل، ادامه جلسات درمان را به طور کامل گفتند و ادامه پرسه درمان اجرا گردید و مدرس کارگاه، ضمن بیان مثال های مختلفی برای درک بهتر مباحث، به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

آخرین ویرایش۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

نظر شما :