وبینار آموزشی ریشه‌شناسی رفتارهای اعتیادی برگزار گردید

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۱ کد : ۲۷۹۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۸۶

وبینار آموزشی ریشه‌شناسی رفتارهای اعتیادی در تاریخ 26 اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت 2 ساعت به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی با همکاری سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خراسان جنوبی، توسط جناب آقای دکتر روح الله حدادی، دکتری روان‌شناسی بالینی در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

دکتر حدادی وبینار را با توضیح شیوع سوء‌مصرف مواد در جامعه و در بین دانشجویان آغاز کردند. سپس به ریشه‌شناسی رفتارهای اعتیادی در جامعه و به ویژه در بین دانشجویان پرداختند. در ادامه عوارض سوء‌مصرف مواد به صورت تفننی در بین دانشجویان و بروز اعتیاد، مراحل اعتیاد، مفاهیم مرتبط با اعتیاد توضیح داده شد. در پایان ویژگی‌های اولیه و زمینه‌ساز از جمله؛ روابط اجتماعی ناسالم، تسلیم شدن در برابر نفوذ و فشارهای گروهی، اختلال‌های روانی، نداشتن اطلاعات درست از مواد و آشنایی زودهنگام با مواد در خانواده و دسترسی آسان به مواد، شغل خطرناک، هیجان‌خواهی و تکانشگری، روان‌رنجوری بالا، وظیفه‌شناسی پایین، تجربه‌گرایی صرف، محیط تنش‌زا و طرد خانوادگی تشریح شد.

کلید واژه ها: اعتیاد سوء‌مصرف مواد دکتر روح الله حدادی دکتر حدادی مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه بیرجند پیشگیری از آسیب های اجتماعی استانداری خراسان جنوبی مواد مخدر

آخرین ویرایش۰۲ خرداد ۱۴۰۳

نظر شما :