مناظره علمی با موضوع سوگیری در تشخیص و درمان برگزار شد

۰۱ خرداد ۱۴۰۳ | ۰۴:۴۷ کد : ۲۷۹۵۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۵
مناظره علمی با موضوع سوگیری در تشخیص و درمان به همت انجمن علمی روان‌‌شناسی و با همکاری مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه بیرجند، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز مشاور و روان‌شناس، در محل سالن بشارت برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید توسط قاری محترم، آقای سید رضا رضوی دانشجوی روان‌شناسی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با حضور اعضای هیات علمی گروه روان شناسی، دکتر محمدرضا اسدی یونسی، دکتر محمد حسین سالاری‌فر، دکتر مهدی رضایی و دکتر اعظم هاشمیان مقدم و دانشجویان علاقه‌مند شروع شد.

در آغاز جلسه خانم فاطمه علی آبادی، کارشناس مرکز مشاوره، ضمن عرض خیر مقدم به اساتید و دانشجویان گرامی، به معرفی اساتید پرداختند.

در ادامه جلسه دکتر محمد حسین سالاری فر، به آرزوی بزرگ خود اشاره و بازگو کردند که امید دارند به اینکه در روان‌شناسی هم بتوانیم مانند سایر رشته‌های پزشکی به تشخیص‌های قطعی‌تری برسیم و روان‌شناسان و روان‌پزشکان تشخیصی واحد در مورد یک مراجع داشته باشند.

سپس دکتر محمد رضا اسدی یونسی، نظر دکتر سالاری فر را تایید کردند و تشخیص را لازمه درمان دانستند.

دکتر مهدی رضایی اما با تشخیص واحد موافق نبودند و تشخیص گذاری را برحسب رویکردهای درمانی، متفاوت دانستند و به تبیین رویکرد انسان گرایانه خود پرداختند.

دکتر هاشمیان مقدم، موافق توجه بیشتر به موضوع سبب شناسی و علت شناسی در روان‌شناسی بودند و موضع خود را اعلام کردند.

در ادامه تعدادی از دانشجویان سوالات و نظرات خود را با اساتید مطرح کردند.

در پایان مراسم نیز به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور و همچنین هفته سرآمدی آموزش و پاسداشت مقام معلم و استاد از اساتید محترم گروه روان‌شناسی تقدیر به عمل آمد و از دانشجویان پذیرایی شد.

جلسه دوم مناظره علمی با موضوع سوگیری در تشخیص و درمان در تاریخ چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به دلیل استقبال زیاد دانشجویان در محل سالن بشارت برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید توسط قاری محترم، آقای سید رضا رضوی دانشجوی روان شناسی و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با حضور اعضای هیات علمی گروه روان شناسی؛ دکتر محمدرضا اسدی یونسی، دکتر محمد حسین سالاری فر، دکتر مهدی رضایی و دکتر اعظم هاشمیان مقدم و دانشجویان علاقه مند شروع شد.

در جلسه دوم مناظره، اساتید به موضوع سوگیری در درمان پرداختند. به توضیح درباره‌ی مواردی که در اتاق درمان باید رعایت شود، رفتارها و احساساتی که نباید وارد اتاق درمان گردد، چگونگی رفتار با مراجعان که کمک کننده در درمان است، لزوم عدم انتقال متقابل به مراجعان و این موضوع که درمان فقط در کلینیک های روان شناسی و مراکز مشاوره اتفاق بیفتد و از حضور در مکان های دیگر باید پرهیز کرد، پرداختند. در پخش پایانی مراسم نیز، تعدادی از دانشجویان سوالات و نظرات خود را با اساتید مطرح کردند و خواستار برگزاری بیشتر جلسات مناظره علمی شدند.

آخرین ویرایش۰۱ خرداد ۱۴۰۳

نظر شما :