جمعی از دانشجویان دانشگاه بیرجند به مناسبت روز مشاور و روان‌شناس از مرکز سنجش اختلالات یادگیری بازدید کردند

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ | ۰۸:۳۰ کد : ۳۰۸۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۸۷

در روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، گروهی از دانشجویان به همت کانون همیاران سلامت روان مرکز مشاوره و سبک زندگی و انجمن علمی روانشناسی دانشگاه بیرجند، به مناسبت روز مشاور و روانشناس، از مرکز سنجش اختلالات یادگیری بازدید کردند. این برنامه با حضور دکتر زهرا قیصری، دکتری روانشناسی تربیتی و مدرس دانشگاه، انجام شد و هدف از آن آشنایی دانشجویان با روش‌ها و تکنیک‌های مدرن در تشخیص و درمان اختلالات یادگیری کودکان بود.
در این بازدید، دکتر قیصری به بررسی علل حضور کودکان در این مرکز پرداخت و توضیحاتی درباره‌ی اختلالات یادگیری و نقش مشاوران در شناسایی و مدیریت این اختلالات ارائه داد. او با استفاده از مثال‌های عینی و تحقیقات علمی، نقش بازی‌ها و فعالیت‌های تعادلی را در توسعه‌ی مهارت‌های اجتماعی و شناختی کودکان تبیین کرد.
دکتر قیصری انواع بازی‌ها، از جمله مازها و بازی‌های تعادلی، را به بازدیدکنندگان معرفی کرد و تأکید نمود که این بازی‌ها می‌توانند به کودکان کمک کنند تا مهارت‌های حرکتی و شناختی خود را تقویت کنند. همچنین، بازدیدکنندگان با بازی‌های مختلف متناسب با سبک‌های یادگیری کودکان آشنا شدند و شیوه‌ی کار اتاق تاریک و صفحه نوری را که برای بهبود بسیاری از مهارت‌های کودکان استفاده می‌شود، مشاهده کردند.
این بازدید فرصتی مناسب برای دانشجویان بود تا با روش‌های عملی و تجربی در حوزه‌ی روانشناسی آشنا شوند و درک بهتری از نقش مشاوران و روانشناسان در کمک به کودکان با اختلالات یادگیری پیدا کنند. این رویداد نشان‌دهنده‌ی عزم و تلاش کانون همیاران سلامت روان و انجمن علمی روانشناسی دانشگاه بیرجند برای افزایش آگاهی و آموزش دانشجویان در زمینه‌ی سلامت روان و اختلالات یادگیری بود.

آخرین ویرایش۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

نظر شما :