کارگاه «مطالعه اصولی در طول ترم» در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۴ با تدریس آقای دکتر علی زارع مقدم برگزار گردید.
به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه، کارگاه آموزشی "اصول مطالعه در طول ترم" در روز 12 آبانماه ۱۴۰۴، با تدریس دکتر علی زارع مقدم، روانشناس و متخصص مهارتهای یادگیری، در سالن مهندس امینی ساختمان ۱۶ آذر برگزار شد. این کارگاه به مدت 2 ساعت با هدف ارتقای سطح علمی و ارائه راهکارهای عملی برای بهبود فرآیند مطالعه دانشجویان برگزار گردید.
در ابتدای این کارگاه، دکتر زارع مقدم با اشاره به اهمیت مدیریت زمان و بهرهوری در طول ترم، بر لزوم فراگیری اصول علمی مطالعه تأکید نمود. وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان با وجود ساعات مطالعه طولانی، به نتایج مطلوب دست نمییابند، علت این امر را عدم آگاهی از تکنیکهای مؤثر یادگیری عنوان کرد.
سرفصلهای اصلی کارگاه عبارت بودند از: پدیده "دانینگ-کروگر"، مهارت "استادشناسی" و بهرهگیری از آموزش مجازی، طراحی "تقویم کاری" منعطف، یادداشتبرداری مؤثر «کلید رهایی ذهن»، مقابله با "اهمالکاری، پیشگویی خودکامبخش و تأثیر آن بر عملکرد تحصیلی، "فیالمجلس بودن" و حضور فعال در کلاس، پرهیز از "تنزیل هذلولی"، خودتنظیمی در یادگیری و همسالسنجی سازنده.
در پایان کارگاه، دکتر زارع مقدم به سؤالات شرکتکنندگان پاسخ داد و بر لزوم تمرین مستمر این تکنیکها تأکید نمود. وی از دانشجویان دعوت کرد برای دریافت مشاورههای تخصصیتر و شخصی به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه نمایند.
نظر شما :