اولین جلسه کارگاه آموزشی «مطالعه هدفمند» با هدف ارتقای مهارتهای یادگیری برگزار شد.
به گزارش واحد آموزش مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه بیرجند، اولین جلسه کارگاه آموزشی «مطالعه هدفمند» روز سهشنبه 13 آبان ۱۴۰۴، از ساعت 12 الی 14 و به مدت 2 ساعت در سالن مهندس امینی ساختمان 16 آذر و با هدف ارتقای مهارتهای یادگیری برگزار شد.
در ابتدای جلسه، خانم ملکوتی ضمن خوشآمدگویی به حاضران، بر ضرورت تحول در نگرش به فرآیند مطالعه تأکید کرد. وی اذعان داشت: موفقیت در یادگیری، تنها در گرو ساعتهای طولانی مطالعه نیست، بلکه بر اساس "چگونگی" و کیفیت مطالعه است. به گفته ایشان امروزه ابزارهای علمی قدرتمندی وجود دارد که مطالعه را از یک فعالیت طاقتفرسا به یک فرآیند هوشمندانه، لذتبخش و فوقالعاده کارآمد تبدیل میکند.
سرفصل های اصلی کارگاه در این جلسه عبارت بودهاند از: انعطافپذیری مغز و علوم اعصاب، ذهنیت رشدی و تأثیر آن در یادگیری، سطوح پردازش حافظه، یادگیری فعال، منحنی فراموشی و راهکارهای مقابله با آن، حلقههای معنایی و سایر عوامل مؤثر در مطالعه.
شرکتکنندگان ضمن آشنایی با مهمترین یافتههای علوم شناختی در زمینه مطالعه و یادگیری، با اهمیت چگونگی مطالعه در سایر رشتهها و دروس آگاه شدند. این کارگاه در فضایی پویا و تعاملی برگزار و جلسه بعدی در روز 27 آبان ماه برگزار خواهد شد.
نظر شما :