دومین جلسه کارگاه آموزشی «مطالعه هدفمند» با هدف ارتقای مهارت دانشجویان در برنامهریزی و مدیریت زمان برای مطالعه و دستیابی به اهداف تحصیلی، با حضور دانشجویان علاقهمند برگزار شد.
به همت مرکز مشاوره و سبک زندگی و با همکاری کانون همیاران سلامت روان دانشگاه بیرجند، دومین جلسه کارگاه آموزشی «مطالعه هدفمند» با هدف ارتقای مهارت دانشجویان در برنامهریزی و مدیریت زمان برای مطالعه و دستیابی به اهداف تحصیلی، در روز سهشنبه مورخ 1404/08/27 از ساعت 12 تا 14 با حضور دانشجویان علاقهمند برگزار شد. در این نشست، خانم راضیه ملکوتی (کارشناسی ارشد تربیتی) بهعنوان مدرس کارگاه، مجموعهای از مباحث کاربردی در این حوزه را ارائه داد. در این کارگاه، شرکتکنندگان با مراحل هدفگذاری مؤثر آشنا شدند؛ از تعیین اهداف و خواستهها گرفته تا طبقهبندی و اولویتبندی آنها. همچنین مدرس به اهمیت تدوین بیانیه اهداف و همسویی ارزشها با اهداف شخصی اشاره کرد و نشان داد چگونه اهداف میتوانند مسیر تحصیلی و زندگی فرد را هدایت کنند. در بخش دیگری از کارگاه، دانشجویان با فرایند هدفگذاری، طبقهبندی اهداف، و استفاده از ماتریس ایزنهاور برای اولویتبندی فعالیتها آشنا شدند و بررسی شد که چه زمانی اهداف ممکن است به بیراهه بروند و چه عواملی باعث انحراف از مسیر میشوند. علاوه بر این، نرمافزارهای مدیریت زمان نیز معرفی شد تا دانشجویان بتوانند برنامهریزی خود را به شیوهای عملی و کارآمد اجرا کنند. این کارگاه تعاملی و کاربردی، فضایی مناسب برای یادگیری روشهای علمی و عملی مطالعه هدفمند فراهم کرد و به دانشجویان کمک نمود تا با شناخت بهتر اهداف، برنامهریزی مؤثرتری برای تحصیل و رشد فردی داشته باشند. شرکتکنندگان ضمن رضایت از محتوای جلسه، خواستار تداوم این نوع کارگاهها در طول سال تحصیلی شدند.
نظر شما :