برگزاری وبینار چرا ذهن من آشفته است؟(جلسه دوم)

۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۷:۲۵ کد : ۱۴۹۸۲ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۴۳۷
جلسه دوم وبینار چرا ذهن من آشفته است با تدریس خانم محبوبه ملکانه، روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

پس از بیان خلاصه‌ای از مباحث جلسه قبل، سنجش و ارزیابی سازه‌های مرتبط با فراشناخت‌واره توضیح داده‌شد. سپس تکنیک‌های فراشناخت درمانی در سه بخش آموزش توجه آگاهی انفصالی و کنترل نگرانی‌ها معرفی شدند.

در تکنیک آموزش توجه از شرکت‌کنندگان خواسته شد، طبق دستوراتی که داده می‌شود عمل کنند، در طول اجرای تکنیک، به یک نقطه روبروی خود نگاه کنند و به صداهایی که از طرف مدرس گفته می‌شود توجه کرده و به صدای دیگری توجه نکنند. طی این تکنیک، شرکت‌کنندگان آموختند افکار مزاحم را مثل یک صدای اضافی در ذهن‌شان درنظر بگیرند و نه درگیر آن شده، نه آن را سرکوب کرده و نه از آن اجتناب کنند.

در ادامه چند تکنیک از تکنیک‌های توجه آگاهی انفصالی، ازجمله تکلیف ببر، استعاره ابرهای درحال گذر، کودک بازیگوش و مسافر قطار با شرکت‌کنندگان تمرین شد تا بیاموزند وجود افکار مزاحم در ذهن خود را بپذیرند. در انتها نحوه برخورد درست با نگرانی‌ها و باورهای فراشناختی مثبت و منفی توضیح داده شد و کتاب‌های مرتبط معرفی گردید.

آخرین ویرایش۳۰ مهر ۱۴۰۰

نظر شما :