برگزاری وبینار آموزشی مداخله در بی‌وفایی همسران

۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۲ کد : ۱۴۹۸۸ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۸۴
به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی، وبینار آموزشی مداخله در بی‌وفایی همسران با تدریس آقای دکتر جعفر بوالهری (روانپزشک و عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی ایران) و شرکت جمعی از متخصصان حوزه مشاوره خانواده، روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۸ و ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰، به مدت ۶ ساعت، در سامانه اسکای روم برگزار گردید.

در این وبینار، ابتدا بصورت تخصصی پیرامون تعریف بی‌وفایی در ادبیات نظری، قوانین و فرهنگ‌های مختلف به بحث پرداخته شد. اهداف مشاوره و مداخلات پیشگیرانه در بی‌وفایی و مهارت خاص همدلی یک مشاور در برخورد با بی‌وفایی همسران مفصل توضیح داده شد.

درادامه تعریف و تجربه شرکت­ کنندگان از بی‌وفایی بررسی گردید. آسیب‌شناسی فرایند بی‌وفایی، شیوع‌شناسی بی‌وفایی در جوامع و مدل‌های تبیین‌کننده دلائل بی‌وفایی موضوع بعدی بود که به آن پرداخته‌شد.

سپس از شرکت‌کنندگان خواسته شد یک نمونه از بی‌وفایی‌هایی که با آن روبرو شده‌اند را بیان کنند.

در ادامه نشانه‌های پنهان بروز بی‌وفایی بیان شد و هیجانات پس از کشف بی‌وفایی بررسی گردید و این نتیجه حاصل شد که بی‌وفایی باید به عنوان یک بحران در نظر گرفته شود براین اساس چند مدل مشاوره‌ای برای برخورد با بی‌وفایی تبیین و راه‌های پیش‌روی مراجعین بی‌وفایی، تشریح گردید.

در طول کارگاه بر ارتباط مشاور با سایر افراد و نهادهای کمک‌کننده، ازجمله روانپزشکان، پزشکان، وکلا، قوه قضاییه، پلیس 110، سازمان بهزیستی و مشاوران مذهبی، تأکید شد.

در انتها، دکتر بوالهری پیشنهادهایی در جهت بهبود جنبه‌های قانونی بی‌وفایی در مشاوره را برای شرکت‌کنندگان برشمردند و سؤالات و نظرات آن‌ها را شنونده و پاسخگو بودند.

آخرین ویرایش۰۱ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :