وبینار «من می‌توانم!؟ باورهای کارآمدی و موفقیت»

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰ کد : ۱۵۱۰۲ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۶۶
وبینار «من می‌توانم!؟ باورهای کارآمدی و موفقیت» با تدریس آقای فرهاد تنهای رشوانلو، روز چهارشنبه ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در ابتدای این وبینار یک آزمون خودشناسی اجرا شد و از شرکت‌کنندگان خواسته شد به سوالات پاسخ دهند و به براساس سیستم نمره‌دهی آن نمره خود را مشخص نمایند. در این آزمون نمره بالاتر نشان‌دهنده احساس کارآمدی بیشتر است.

در ادامه مطرح شد که جاده موفقیت را همه ما اجباراً طی می‌کنیم. اما مسیر رسیدن به موفقیت دارای گام‌هایی است. این گام‌ها شامل تعیین هدف، مشخص کردن ارزش‌ها، برنامه‌ریزی همراه با تلاش و پشتکار، پایداری و استقامت به خرج دادن، درصورت لزوم از دیگران کمک گرفتن و گام بعدی رسیدن به موفقیت است در کنار همه این‌ها آنچه این چرخه را ادامه می‌دهد احساس کارآمدی است. احساس کارآمدی باعث می‌گردد فرد دوباره براساس ارزش‌هایش اقدام به هدف‌گذاری نماید و برای رسیدن به آن تلاش کند، اسقامت به خرج دهد، از دیگران کمک بگیرد و موفق شود.

تمام این گام‌ها روی یکدیگر اثرات متقابل دارند و هرکدام می‌توانند باعث تقویت دیگری می‌شوند. در ادامه هر گام بصورت جداگانه تشریح شد و به سوالات دانشجویان درباره آن‌ها پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۰۸ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :