وبینار «تکنیک‌های افزایش تمرکز»

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۲۰:۱۱ کد : ۱۵۱۱۹ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۲۲۱
وبینار «تکنیک‌های افزایش تمرکز» با تدریس سرکار خانم ملکوتی، روز شنبه ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در ابتدای وبینار تعریفی دقیق و گسترده از تمرکز بیان شد و از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا به خودارزیابی بپردازند و ببینند از نظر خودشان تمرکز دارند یا خیر. سپس مزایای تمرکز تشریح شد و سه گام اصلی برای بهبود تمرکز شامل شناسایی عوامل مختل‌کننده تمرکز، شناسایی راهبردهای کنترل‌کننده و کاربست راهبردها مطرح شدند؛ و از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا بیان کنند چه چیزی باعث می‌شود تمرکزمان را از دست بدهیم.

در اواسط وبینار، واقعیت‎ها در تمرکز حواس بر شمرده شدند و موانع تمرکز در حین مطالعه (حواس‌پرتی) شامل آشفتگی‌های بیرونی، آشفتگی‌های درونی و بی‌علاقگی به موضوع مورد مطالعه توضیح داده شد و عوامل مؤثر در ایجاد و تقویت تمرکز برشمرده و توضیح داده شدند. سپس سبک‌های یادگیری شامل سبک یادگیری دیداری، سبک یادگیری شنیداری و سبک یادگیری جنبشی/حرکتی معرفی شدند و چندین تکنیک عملی برای تقویت تمرکز توضیح داده شد.

در پایان وبینار راهبردهای عملی برای افزایش تمرکز برشمرده شدند و به سوال‌های دانشجویان پاسخ داده شد. همچنین کتاب‌های باشگاه مغز (توجه و تمرکز)، هنر شفابخش ماندلا (رنگ‌آمیزی بزرگسالان) و صد چالش بزرگ زندگی معرفی شدند.

آخرین ویرایش۰۹ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :