برگزاری وبینار زندانیان نفرت

۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۱ کد : ۱۵۲۲۱ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۴۱
وبینار «زندانیان نفرت» با تدریس جناب آقای علی‌اکبر شریفی، روز سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

جناب آقای شریفی وبینار را با طرح سؤال و سپس آماری از خشونت آغاز کردند و از شرکت‌کنندگان خواستند به خودارزیابی بپردازند که در چه سطحی از خشم به سر می‌برند.

سپس موقعیت‌های ایجادکننده خشم، شامل ناکامی و به هدف نرسیدن، مورد ظلم واقع شدن و گول خوردن، مسخره یا تحقیر شدن، مورد بی‌اعتنایی  یا بی‌توجهی قرار گرفتن، تجاوز به مالکیت افراد و قرار گرفتن در معرض پرخاشگری از طرف دیگران قرار گرفتن تشریح شدند. تظاهرات جسمانی خشم (افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون، تغییر رنگ چهره، بی‌حس شدن برخی از قسمت‌های بدن و ... )، تغییرات شناختی که در اثر خشم ممکن است در ذهن رخ بدهند و تغییرات رفتاری شامل پرخاشگرانه، منفعلانه و قاطعانه بررسی شدند.

در اواسط وبینار روش‌های بروز پرخاشگری(پرتاب کردن اجسام، هل دادن یا ضربه زدن، برخورد فیزیکی با افراد، شکستن اجسام، ژست‌های تهدیدآمیز، رفتار منفعلانه و حالات چهره و بدن که مؤید خشم است) تشریح شدند.

در پایان وبینار مبحث تحمل رنج و تغییر بزرگ ـ از عشق تا نفرت به طور کامل توضیح داده شدند، و به تمامی سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۱۲ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :