برگزاری وبینار طرحواره های ناسازگار اولیه

۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۵۳۸۶ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۹۹۳
وبینار «طرح‌واره‌های ناسازگار اولیه» با تدریس سرکار خانم موسوی، روز دوشنبه و سه‌شنبه ۱۷ و ۱۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

سرکار خانم موسوی وبینار را با توضیح و تعریف اینکه طرح‌واره چیست آغاز کردندو سپس به شباهت‌های طرح‌واره‌ها پرداختند.

در اواسط وبینار دلایل ایجاد طرح‌واره‌ها شامل سبک‌های فرزندپروری، ویژگی‌های شخصیتی، عدم ارضای نیازهای هیجانی اساسی، خلق و خوی هیجانی مطرح شدند و هر کدام از آن‌ها به طور جداگانه بررسی و تشریح شدند.

در پایان وبینار پرسشنامه فرم کوتاه تله زندگی (طرح‌واره) به طور کامل معرفی شد و از شرکت‌کنندگان گرامی خواسته شد در صورت امکان آن را تکمیل کنند و طرح‌‌واره‌های فعال خودشان را مشخص کنند، همچنین طرح‌واره رهاشدگی توضیح داده شد.

در ابتدای جلسه دوم وبینار، ابتدا به مرور مطالب مطرح شده در جلسه اول پرداخته شد و سپس طرح‌واره بی‌اعتمادی/ بدرفتاری به طور کامل و جامع توضیح داده شد و به سوال‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.

سپس طرح‌واره وابستگی و طرح‌واره آسیب‌پذیری نیز به طور کامل بررسی و تشریح شدند. در پایان کتاب‌های آن جا که عقل حاکم است، زندانیان باور و خلع سلاح همسران انتقادگر معرفی شدند، و پیشنهاد شد برای بررسی جامع سایر طرح‌واره‌ها جلسات تکمیلی برگزار شود.

آخرین ویرایش۱۸ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :