برگزاری وبینار قدرت و هنر نه گفتن

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۵ کد : ۱۵۴۲۹ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۸۱۳
وبینار «قدرت و هنر نه گفتن» با تدریس سرکار خانم منصوره شادمان، روز پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

سرکار خانم شادمان وبینار را با مثال‌های ملموس در زندگی آغاز کردند و سبک‌های ارتباطی (پرخاشگر، منفعل و جرأت‌مند) معرفی شدند. سپس از شرکت‌کنندگان گرامی خواسته شد در صورت تمایل داوطلب شوند و در کلاس صحبت کنند.

در ادامه به تعریف جرأت‌مندی و قائده طلایی اشاره شد، و پیامدهای جسمانی، روان‌شناختی و اجتماعی جرأت‌مندانه رفتار کردن معرفی شدند. نتایج مثبت جرأت‌مندی برشمرده شدند و از شرکت‌کنندگان نظرخواهی شد. دلایل اینکه چرا جرأت‌مند نیستیم شامل فرهنگ، تفاوت‌های شخصیتی، نداشتن مهارت‌ها، ترس از تنها ماندن، تعریف غلط از مفهوم خودخواهی، تعریف غلط از مفهوم رضایت از دیگران، تعریف غلط از مفهوم گذشت، تعریف غلط از مفهوم ادب، تعریف غلط از مفهوم احترام و ناآگاهی به اصول جرأت‌مندی به طور کامل برشمرده و تشریح شدند؛ همچنین به افکار ناکارآمد و حقوق فردی اشاره شد.

همچنین به مسئولیت‌های ما در قبال دیگران اشاره و از شرکت‌کنندگان خواسته شد در بحث شرکت کنند. سپس تکنیک‌ها و فنون جرأت‌مندی شامل نردبان قاطعیت، بیان عدم موافقت، صفحه خط افتاده و رد قاطعانه به طور کامل و جداگانه توضیح داده شدند.

در انتها 17 روش در جرأت‌مندی برشمرده و توضیح داده شدند و به تمامی سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۲۲ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :