برگزاری باشگاه اندیشه ورزی

۲۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۵ کد : ۱۵۶۱۵ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۶۰۶
کارگاه «باشگاه اندیشه وزری» با تدریس آقای دکتر وحیدرضا پورتقی، روزهای ۲۲، ۲۹ مهرماه و ۶ ، ۱۳، ۲۰ و ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۰، به مدت ۶جلسه در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

این وبینار باحضور 12 نفر از علاقه‌مندان به موضوع اندیشه‌ورزی، در جلسه اول با این سوال آغاز شد که تمرین فلسفی به چه معناست؟ دکتر پورتقی به بررسی این معنا پرداختند و شرایط تمرین فلسفی در وبینار را توضیح دادند تا شرکت کنندگان خود را برای این شرایط آماده کنند. در این وبینار قرار است بدانیم نظر دیگران قابل احترام است اما لزوماً درست نیست پس می‌توانیم درباره آن بحث کنیم.

تمرین جلسه اول این بود که یک ویژگی تفکر غریزی و یک ویژگی تفکر سازمان‌یافته را بیان نمایید سپس یک گفتگوی کوتاه بین این دونوع تفکر درباره یک اتفاق را بنویسید.

در جلسه دوم، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا اشکالات تمرین جلسه قبل سایرین را بررسی و بیان کنند. در ادامه پیرامون این مسئله بحث شد.

در جلسه سوم، این تمرین به شرکت‌کنندگان داده شد که یک باور که فکر می‌کنید درست است را مطرح کنید و استدلال خود درباره درست بودن آن بنویسید.

در جلسه چهارم، شرکت‌کنندگان اشکالات باورها و استدلال دیگران در جلسه قبل را بیان و پیرامون آن بحث شد.

در جلسه پنجم، یک موضوع با رای‌گیری همه انتخاب شد و سپس از شرکت‌کنندگان خواسته شد پیرامون موضوع یک داستان بنویسند و برای داستان خود یک نتیجه‌گیری بیان کنند.

در جلسه ششم، اشکالات داستان‌های جلسه قبل بیان و پیرامون آن بحث شد. در پایان شرکت‌کنندگان و دکتر پورتقی نظرات خود را درباره کارگاه بیان کردند.

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۴۰۰

نظر شما :