وبینار چگونه ایمن بمانیم؟

۲۱ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱ کد : ۱۶۱۳۶ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۸۹۴
وبینار «چگونه ایمن بمانیم؟» با محوریت پیشگیری از سوء‌مصرف مواد با تدریس آقای جواد بهشتی‌پور، پنجشنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در ابتدای وبینار آقای بهشتی‌پور به اهمیت گفت‌و‌گو در باب موضوع اعتیاد پرداختند. ایشان بیان کردند با توجه به موقعیت جغرافیایی استان ما ریسک گرایش به اعتیاد بالا است و از طرفی متأسفانه در سال‌های اخیر سن اعتیاد پایین آمده است، بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بحث پیشگیری شود. سپس، آقای بهشتی‌پور اعتیاد را بر حسب دو مدل مطرح تعریف کردند و به اعتیادهای متعارف مانند اعتیاد به تلفن همراه و اعتیادهای نامتعارف مانند اعتیاد به مواد مخدر پرداختند. ایشان در ادامه اشاره‌ای به انواع مواد اعتیادآور داشتند.

آقای بهشتی‌پور از شرکت‌کنندگان پرسیدند «یک فرد معتاد چه نشانه‌هایی دارد؟» و «ما از چه طریقی می‌توانیم پی ببریم فردی اعتیاد دارد؟» و از شرکت‌کنندگان خواستند نظراتشان را مطرح کنند. سپس، ایشان به جمع‌بندی موارد مطرح شده و توضیح مفصل‌تر در این باب پرداختند. همچنین، در این وبینار باورهای نادرست در رابطه با اعتیاد، عوامل پیش‌بینی‌کننده و راه‌های پیشگیری از سوء‌مصرف مواد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در انتها به تمامی سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد. شایان ذکر است که این وبینار به صورت تعاملی برگزار گردید و مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

آخرین ویرایش۲۱ آذر ۱۴۰۰

نظر شما :