وبینار مدیریت خلق و افکار منفی (با افسردگی بیشتر آشنا شویم)

۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۶۲۰۱ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۵۴
وبینار «مدیریت خلق و افکار منفی (با افسردگی بیشتر آشنا شویم)» با تدریس آقای دکتر سید محمود موسوی‌نژاد، ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

دکتر موسوی‌نژاد وبینار را با مقدمه‌ای کوتاه بر افسردگی آغاز کردن،سپس به این اشاره شد که به پاسخ سوال‌های چرا انواع خاصی از افکار مزاحم برای برخی پریشان‌کننده و برای برخی دیگر اینطور نیست؟ علت تداوم این فرایندها، نقش افکار و تصاویر ذهنی مزاحم در اختلال‌های هیجانی، منشا و عملکردهای این تفکرها در جریان هشیاری چیست؟، چرا کنترل آن‌ها دشوار است و مؤثرترین راهبردهای درمانی چه هستند؟ پرداخته خواهد شد و به توضیحات اولیه در خصوص آن‌ها پرداخته شد.

در ادامه ویژگی‌ها یا ابعاد اولیه افکار و تصاویر ذهنی و تکانه‌های مزاحم توضیح داده شد و چرخه افکار، احساسات، طرز عملکرد به طور کامل معرفی و توضیح داده شدند. سپس اصول بنیادین در تبیین درمان اختلالات روانی از دیدگاه شناختی ـ رفتاری پرداخته شد و هر کدام از آن‌ها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفتند. صوتی در این میان پخش شد و از شرکت‌کنندگان گرامی خواسته شد در بحث شرکت کنند.

در پایان وبینار مدل شناختی افسردگی به طور کامل و جامع توضیح داده شد و به سوال‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد. کتاب‌های زندگی عاقلانه، احساس بهتر، بهتر شدن و بهتر مانئن، خسم، هیچ چیز ناراحتم نمی‌کند، چگونه شاد باشیم و کمتر آسیب‌پذیر، بعد از 40 فکر سمی، برای مطالعه بیشتر معرفی شدند.

آخرین ویرایش۲۳ آذر ۱۴۰۰

نظر شما :