برگزاری وبینار «آمادگی برای امتحانات »

۰۵ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۴ کد : ۱۶۳۷۲ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۱۰۹
وبینار «آمادگی برای امتحانات » با تدریس دکتر مهدی ارخودی، ۴ دی ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

دکتر ارخودی وبینار را با بررسی استرس و اضطراب مربوط به دوره امتحانات آغاز کردند؛ و برای پاسخ به سوال برای موفقیت در امتحانات پایان ترم چه کنیم به عواملی همچون حفظ آرامش و دوری از استرس، مدیریت ذهن (دروندادها و بروندادهای ذهنی)، مدیریت تکالیف عقب مانده، مدیریت زمان، برنامه‌ریزی مدون و منظم، تغذیه، خواب، استراحت کافی و تلاش و توکل اشاره کردند. 

در ادامه  به انواع مشغولیت‌های ذهنی از جمله امور فوری و مهم بودن، امور فوری و غیر مهم بودن، امور غیر فوری ولی مهم بودن و امور غیر مهم و غیر فوری به طور کامل بررسی شدند. مدیریت تکالیف عقب مانده شامل تکالیف با مدت زمان محدود، تکالیف با مدت زمان محدود، تکالیف کم حجم و تکالیف با حجم زیاد مطرح شدند. مدیریت زمان شامل تعیین اهداف، اولویت‎های عاقلانه، تعیین محدوده زمانی، ایجاد وقفه بین کارها، خودسازماندهی، حذف کارهای غیر ضروری، از پیش برنامه‌ریزی کردن به طور جامع تشریح شدند.

در انتها به بحث تغذیه، خواب و استراحت کافی اشاره شد و به نکاتی در زمینه قبل از آزمون مجازی: آماده‌سازی، در حین برگزاری آزمون: تمرکز، بعد از آزمون: استراحت و آمادگی اشاره شد و به تمامی سوال‌های شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۰۵ دی ۱۴۰۰

نظر شما :