برگزاری وبینار «اضطراب امتحان »

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵ کد : ۱۶۴۰۶ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۲۲۱
وبینار «اضطراب امتحان » با تدریس سرکار خانم راضیه ملکوتی، ۶ دی ماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

سرکار خانم ملکوتی وبینار را با تعریف اضطراب آغاز کردند و اشاره کردند که اضطراب یک حالت هیجانی بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم است که با یک یا چند احساس جسمی مانند تپش قلب، تعریق، سردرد، بی قراری ... همراه است. سپس به تعریف اضطراب امتحان پرداختند و اشاره کردند که اضطراب امتحان به عنوان یک اختلال روان‌شناختی به مجموعه‌ای از واکنش‌های شناختی، عاطفی، فیزیکی و رفتاری فرد اشاره دارد که همراه با نگرش درباره نتایج امتحان است. سپس نشانه‌های اظطراب برشمردند و عوامل مؤثر در اضطراب امتحان شامل عوامل فردی، خانوادگی، آموزشگاهی و تکنولوژیک را به طور جامع توضیح دادند.

در ادامه مشکلات شایع دانشجویان که منجر به اضطراب امتحان می‌شود را به طور کامل توضیح دادند؛ و عوامل کاهش‌دهنده اضطراب امتحان شامل داشتن تصویر ذهنی مثبت از خود، پرهیز از کمال‌گرایی، عدم تعویق‌اندازی، تکنیک‌های تمرکز، تکنیک‎های توقف فکر، چوب خط زدن بر افکار مزاحم، آگاهی از باورهای غیرمنطقی و خودگویی منفی و جایگزینی باورهای مثبت، مطالعه صحیح و مرور بلافاصله را به طور کامل برشمردند. سپس به رعایت موارد لازم قبل از حضور در جلسه امتحان، سر جلسه امتحان، بعد از جلسه امتحان و موارد لازم جهت شرکت در آزمونهای آنلاین اشاره شد.

درانتها کتابهای، کتاب کار اضطراب، نگرانی و افسردگی، کتاب کار نگرانی و اضطراب و درمان 30 دقیقه‌ای اضطراب معرفی شدند و به سوالات شرکت‌کنندگان  پاسخ داده شد.

آخرین ویرایش۰۶ دی ۱۴۰۰

نظر شما :