کارگاه پیشگیری از خودکشی و مقدمات مداخله در بحران

۱۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵ کد : ۱۶۵۸۱ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۲۸۱
کارگاه پیشگیری از خودکشی و مقدمات مداخله در بحران، ویژه کارکنان اداره خوابگاه‌ها و حراست دانشگاه بیرجند با تدریس رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی، دکتر هادی صمدیهء، در تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۰ در محل سالن بشارت مرکز مشاوره برگزار گردید.

دکتر صمدیه، ابتدا ضمن عرض خیرمقدم از شرکت‌کنندگان خواستند خودشان را معرفی کنند. سپس به هدف برگزاری کارگاه که مداخله به موقع و پیشگیری از خودکشی است، اشاره شد. در ادامه دکتر صمدیه به بیان کامل سطح‌بندی رفتار خودتخریبی و خودکشی پرداختند. بررسی باورهای نادرست و واقعیت‌ها درباره‌ی خودکشی، علل خودکشی، بایدها و نبایدها و عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و کمیته مداخله در بحران دانشگاه از جمله مواردی بود که به‌طور مفصل در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفتند. شایان ذکر است خط مداخله در بحران مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند به شماره 09302502068 که از ساعت 8 صبح تا 12 شب پاسخگو است، معرفی شد. این خط از ابتدای نیمسال اول سال تحصیلی فعال گردیده است.

در قسمت دوم کارگاه، برنامه بتا به طور جامع توضیح داده‌ شد. دکتر صمدیهء گام‌های سه‌گانه برنامه بتا (نحوه سؤال پرسیدن از فرد درباره‌ی افکار خودکشی، نحوه ترغیب فرد برای دریافت کمک و نحوه‌ی ارجاع فرد برای دریافت کمک) و نقش کلیدی مهارت گوش دادن فعال در این زمینه را توضیح دادند.

 جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعامل بیش‌تر این کارگاه برای تمامی کارکنان اداره امور خوابگاه‌ها و حراست دانشگاه بیرجند برای دو گروه در حال برگزاری است جلسه دوم آن در 21 دی‌ماه برای گروه دوم نیز برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۱۹ دی ۱۴۰۰

نظر شما :