کارگاه پیشگیری از خودکشی و مقدمات مداخله در بحران (ویژه گروه دوم)

۲۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۶ کد : ۱۶۶۱۵ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۴۸۵
به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند، کارگاه آموزشی تنظیم پیشگیری از خودکشی ویژه گروه دوم کارکنان اداره امور خوابگاه‌ها و حراست دانشگاه بیرجند با تدریس دکتر هادی صمدیهء، رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی، سه‌شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ در محل سالن بشارت برگزار گردید.

در ابتدا از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا فرم مربوط به ارزیابی باورهای نادرست در ارتباط با خودکشی را تکمیل کنند. سپس دکتر صمدیه به اهمیت هدف برگزاری این کارگاه و هدف آن اشاره کردند. ایشان در ادامه به بیان کامل سطح‌بندی رفتار خودتخریبی و خودکشی پرداختند. بررسی باورهای نادرست و واقعیت‌ها درباره‌ی خودکشی، علل خودکشی، بایدها و نبایدها و عوامل خطر و علائم هشدار دهنده و کمیته مداخله در بحران دانشگاه از جمله مواردی بود که به‌طور مفصل در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفتند. لازم به ذکر است در این جلسه نیز خط مداخله در بحران دانشگاه بیرجند به شماره 09302502068 معرفی شد.

همچنین در این کارگاه، برنامه بتا به طور جامع توضیح داده‌ شد. دکتر صمدیهء گام‌های سه‌گانه برنامه بتا (نحوه سؤال پرسیدن از فرد درباره‌ی افکار خودکشی، نحوه ترغیب فرد برای دریافت کمک و نحوه‌ی ارجاع فرد برای دریافت کمک) و نقش کلیدی مهارت گوش دادن فعال در این زمینه را توضیح دادند.

این کارگاه مورد استقبال کارکنان اداره امور خوابگاه‌ها و حراست دانشگاه بیرجند قرار گرفت. طبق خواسته شرکت‌کنندگان و جهت دسترسی آسان‌تر به اطلاعات تصمیم گرفته شد کتابچه برنامه بتا از طرف مرکز مشاوره و توانمندسازی در اتاق سرپرستان و اتاق‌های نگهبانی دانشگاه قرار گیرد.

آخرین ویرایش۲۲ دی ۱۴۰۰

نظر شما :