برگزاری وبینار تکنیک‌های تاب‌آوری

۰۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۳ کد : ۱۷۳۸۴ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۵۰۸
وبینار تکنیک‌های تاب‌آوری با تدریس خانم راضیه ملکوتی، کارشناس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، ویژه همکاران دبیرستان فرزانگان حضرت زینب طی دو جلسه در تاریخ ۱۷ بهمن و ۲ اسفند ۱۴۰۰ در سامانه اسکای‌روم مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در این وبینار خانم ملکوتی ابتدا به تعریف تاب‌آوری پرداخته و تاب‌آوری را براساس دیدگاه تاریخی بررسی کردند. در ادامه ویژگی‌های افراد تاب‌آور برشمرده شد و یک کلیپ درباره خودآگاهی هیجانی پخش شد.

نقش هیجانات در زندگی و نتیجه‌گیری درباره هیجانات بیان شد و از شرکت‌کنندگان خواسته شد جدول هیجانات را برای خودشان تکمیل نمایند. سپس از آن‌ها خواسته شد به این دو سوال که آخرین باری که دچار هیجان منفی شدید چه زمانی بود؟ و علائم ناشی از استرس را بیان کنید، پاسخ دهند.

سپس علائم ایجاد استرس بیان شد و پرسشنامه ارزیابی تیپ شخصیتی A و B ارائه شد و از شرکت‌کنندگان خواسته شد ا به سوالات پرسشنامه پاسخ دهند و در ادامه ویژگی‌های دو تیپ شخصیتی A و B توضیح داده شد.

راهکارهای مدیریت استرس، شناسایی و مدیریت خلق افسرده، خطاهای شناختی و بحث و پرسش پیرامون آن‌ها، موضوعات دیگری بود که در جلسه اول درباره آن‍‌‌ها صحبت شد.

جلسه دوم با توضیح باورهای درست و نادرست آغاز شد. سپس انواع فکر و تکنیک‌های بازسازی شناختی برای شکل‌گیری باورهای درست آموزش داده شد.

روش‌های مقابله غیرسازنده و سازنده با هیجانات منفی بیان شد.

در پایان دو مهارت حل ‌مسئله و جرأت‌مندی به طور مفصل همراه با مثال و مشارکت شرکت‌کنندگان توضیح داده شد و ویدئوهایی مرتبط با این مهارت‌ها نیز پخش شد.

آخرین ویرایش۰۷ اسفند ۱۴۰۰

نظر شما :