برگزاری وبینار آموزشی پیشگیری و مداخله در رفتارهای آسیب‌رسان ویژه کارکنان دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۷ کد : ۱۷۵۷۴ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۷۲۲
به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی و با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری دانشگاه بیرجند، وبینار آموزشی پیشگیری و مداخله در رفتارهای آسیب‌رسان، ویژه کارکنان دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی، با تدریس آقای حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، به مدت ۲ ساعت شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

آقای پیروی وبینار را با توضیح اهمیت پیشگیری از خودکشی و افزایش نگرانی بابت افزایش میزان خودکشی در بلندمدت به دنبال همه‌گیری بیماری کووید-19 آغاز کردند. سپس وضعیت خودکشی با تفکیک سن و جنسیت به ویژه در بین دانشجویان را با نگاهی به آمارهای جهانی و کشوری بررسی کردند. در ادامه مدل آموزش، شناسایی، مداخله زودهنگام و پیگیری مراقبتی در خودکشی با تمرکز بر استیگمازدایی معرفی و توضیح داده شد. مقایسه برخی مؤلفه‌های سلامت روان بر اساس کارنامه سلامت روان، مقایسه مؤلفه‌های سلامت روان دانشجویان ورودی جدید و شاغل به تحصیل در سال 1400، برنامه پیشگیری از خودکشی سازمان جهانی بهداشت و عوامل خطر و حافظت کننده خودکشی از جمله مواردی بود که در این وبینار مورد بررسی قرار گرفت. برنامه بتا (بپرس، ترغیب کن و ارجاع بده) نیز به طور مفصل توضیح داده شد.

در پایان آقای پیروی به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند. شایان ذکر است، این وبینار مورد استقبال کارکنان دانشگاه‌های مختلف استان خراسان جنوبی قرار گرفت .

آخرین ویرایش۱۷ اسفند ۱۴۰۰

نظر شما :