برگزاری وبینار آموزشی تحلیل روابط متقابل

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۰ کد : ۱۴۹۴۲ اخبار کارگاه های آموزشی
تعداد بازدید:۱۰۳۵
وبینار آموزشی «تحلیل روابط متقابل» با تدریس خانم سمانه موسوی، روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰ در سامانه وبینار دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در این وبینار حالت‌های مختلف نفسانی ازجمله مفاهیم من کودکی، من بالغ و من والدینی بررسی گردید. ویژگی‌های این حالت‌ها از جمله ویژ‌گی‌های جسمانی، کلامی و رفتاری  بیان شد و توضیح داده شد که ما به هر سه آن‌ها نیاز داریم اما یکی از آن‌ها در ما پررنگ‌تر است.

حالتی که مطلوب است من بالغ نام دارد اگر بالغ نیستیم باید به سمت آن حرکت کنیم اما این‌کار نباید با حذف یا طرد من کودکی و والد انجام شود بلکه باید تلاش کنیم با وجه بالغانه زندگی کنیم.

در ادامه آلودگی‌های حالت کودک به والد و والد به کودک بیان شد مثل گرفتار تعصبات شدن، پس ما باید به محتوای آن‌چه در ذهن‌مان می‌گذرد توجه کنیم تا درگیر این آلودگی‌ها نشویم.

در انتها روابط متقابل موازی و متقاطع توضیح داده شد و اینکه در پس این روابط بازی‌هایی نهفته است که می‌تواند درصورتی که از آن آگاه نشویم منجر به تعارضات گردد.

در پایان وبینار قرار شد اگر شرکت‌کنندگان تمایل داشتند جلسه دیگری برای صحبت پیرامون مثال‌ها و نحوه برخورد آن‌ها در زندگی با این حالات، برگزار گردد.

آخرین ویرایش۲۸ مهر ۱۴۰۰

نظر شما :