انتشار اولین شماره نشریه بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۹ کد : ۱۴۹۲۶ اخبار دانشکده
تعداد بازدید:۶۴۹

       انتشار اولین شماره نشریه بین ­رشته­ ای ادبیات، هنر و علوم انسانی دانشگاه بیرجند
و انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران

 با عنایت خدای بزرگ و مهربان، مدیریت و نظارت دقیق و علمی سردبیر ارجمند جناب دکتر علی­رضا انوشیروانی و تلاش های شبانه­ روزی مدیر مسئول نشریه، جناب دکتر ابراهیم محمدی و حمایت­ های اعضای محترم هیئت تحریریه، هیئت محترم رئیسه دانشگاه، هیئت رئیسه خدوم دانشکده ادبیات و علوم انسانی و گروه ارجمند زبان و ادبیات فارسی و داوران عزیز، شماره اول نشریه(بهار و تابستان 1400) به صورت الکترونیکی منتشر شد.
این نشریه علمی با هدف گسترش مطالعات بین­ رشته ­ای در قلمرو ادبیات تطبیقی منتشر می­شود و به ارتباطات و تعاملات میان ادبیات و سایر رشته‌های علوم انسانی و تجربی از جمله ترجمه‌پژوهی، دین‌پژوهی، فلسفه، زبانشناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، روان‌شناسی، حقوق، مطالعات فرهنگی، علوم سیاسی، نجوم، پزشکی، محیط زیست و همچنین هنرهای زیبا مانند نقاشی، سینما، تئاتر، موسیقی و معماری و حوزه‌های جدیدتر مانند ادبیات مهاجرت، جهانی‌شدن و ادبیات، ادبیات و هویت پسااستعماری و ادبیات اقلیت می‌پردازد. این نشریه با تأکید بر نظریه‌ها و روش‌های تحقیق جدید در حوزۀ مطالعات بین‌رشته‌ای می‌کوشد تا زمینه را برای رشد پژوهش‌های نوین و نظام‌مند در ایران فراهم سازد و عرصۀ جدیدی برای تعاملات بین‌رشته‌‌ای و بین‌فرهنگی پدید آورد. بخشی از این نشریه به معرفی و نقد کتاب‌های نظری و کاربردی مطالعات بین‌رشته‌ای اختصاص دارد.
زبان اصلی نشریه فارسی است اما با توجّه به ماهیت بین­ المللی و بین ­رشته ­ای ادبیات تطبیقی، این نشریه به زبان های انگلیسی، فرانسوی و عربی نیز  مقاله می­پذیرد. این نشریه، طبق آیین ­نامه نشریات علمی کشور، انواع مقالات علمی معتبر را مورد ارزیابی و پذیرش قرار می­ دهد.
در اینجا وظیفه خود می­دانیم که از همه سروران ارجمندی که با راهنمایی، مشاوره و حمایت­ های خود، در جهت رسیدن به اهداف نشریه از هیچ تلاشی دریغ نکردند تقدیر و سپاسگزاری کنیم. همچنین بر خود لازم می­ دانیم که از حمایت های ویژه ریاست محترم انجمن ترویج زبان و ادب فارسی جناب دکتر میرباقری فرد و اعضای محترم شورای سیاستگذاری کارگروه پژوهشی ادبیات تطبیقی انجمن تشکر کنیم. همچنین وظیفه داریم از همکاری صمیمانه خانم منیره توکلی کارشناس محترم نشریه و خانم دکتر بهارک ولی­ نیا ویراستار فارسی، خانم دکتر زارعی ­طوسی ویراستار انگلیسی نشریه و آقایان امیرآبادی زاده، ندائی و حداد که در امور صفحه ­آرایی بسیار زحمت کشیدند تشکر کنیم.

دکتر علی اکبر محمدی، مدیر اجرایی نشریه

آدرس نشریه:

https://islah.birjand.ac.ir

 

آخرین ویرایش۲۸ مهر ۱۴۰۰